آشنایی کامل با تکنولوژی و امکانات مایکروفرها

تکنولوژی و امکانات ماکروفر

تکنولوژی و امکانات مایکروفرها می تواند شامل کانوکشن مایکروفر، سولاردام مایکروفر، هات بلست مایکروفر و سیستم اینورتر در مایکروفر باشد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. امروزه روش زندگی انسان ها تغییر کرده است؛ به طوری که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند اما وقت کم می آوردند. همین موضوع سبب شده است که برای پخت سریع غذاها، یخ زدایی آسان مواد غذایی منجمد شده و گرم کردن غذا از دستگاهی به نام مایکروفر استفاده شود.

طی دهه های اخیر همسو با پیشرفت تکنولوژی، مایکروفرها نیز پیشرفت های زیادی کرده اند؛ به همین دلیل امکاناتی به آن ها اضافه شده است که کار با این دستگاه را آسان تر نموده است. آشنایی با تکنولوژی و امکانات مایکروفرها سبب می شود که بتوان از امکانات آن ها مطلع شد و ترفندهای استفاده صحیح و آسان از آن ها را آموخت. برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون تکنولوژی و امکانات مایکروفرها تا انتهای این مقاله از الکرا سرویس با ما همراه باشید.

مایکروفر چیست؟

مایکروفر از لوازم برقی پرکاربرد در خانه های افراد و همینطور محل کارشان می باشد که پس از اولین استفاده، تبدیل به یکی از بهترین لوازمی که در طول روز با آن ها سرو کار داریم، می شود.

برخی از لوازم خانگی، همچون مایکروفر به دلیل کارایی بالا، بیش از یک وسیله هستند و در واقع عضو ثابتی از خانه های ما به شمار می روند. زندگی های پرسرعت امروزی و کم حوصلگی افراد، انسان ها را به سمت استفاده از تکنولوژی های یخ زدایی، گرم کردن غذا، پخت سریع مایکروفر سوق داده است و اغلب اینگونه سبک زندگی را ترجیح بدهند.

مایکروفر ها از انواع برند ها و با تکنولوژی و امکانات مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. وقتی قصد خرید این دستگاه پرکاربرد را دارید، بهتر است از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها مطلع شوید تا ضمن انتخاب دستگاه بهتر، بتوانید زندگی راحت تری را نیز با آن ها تجربه کنید. این دستگاه معمولا چندین برنامه دارند که برای یخ زدایی و پخت غذا بسیار کاربردی می باشند.

فناوری استفاده شده در مایکروفر _ تکنولوژی و امکانات مایکروفرها

 

در نگاه اول ممکن است که مایکروفر صرفا یک کالای الکترونیکی و معمولی به نظر برسد که فرآیند پخت و پز را آسان تر می کند؛ در حالی که با یک بررسی عمیق تر می توان به این موضوع پی برد که مایکروفر ها اصلا دستگاه های ساده ای نیستند و در آن ها تکنولوژی هایی به کار برده شده است که فرآیند های مرتبط با پخت و پز را سهولت می بخشند.

کانوکشن از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها چیست؟

یکی از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها کانوکشن است. کانوکشن از بهترین و کاربردی ترین ویژگی های مایکروفر می باشد که ضمن توجه شرکت های سازنده به این تکنولوژی، در میان مردم نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کانوکشن امکان پخت غذا به صورت یکنواخت را برای کاربران فراهم می کند.

عملکرد این فناوری از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها اینگونه است که گرمای تولید شده توسط المنت های برقی به واسطه فن تعبیه شده در محفظه پشتی دستگاه، به سمت داخل دستگاه هدایت می گردد و در فضای درونی دستگاه به چرخش درمی آید.

اگر یکبار تجربه پخت غذا، کیک و یا پیتزا را در این دستگاه داشته باشید، متوجه خواهید شد که غذا به طور کامل پخته می شود. مایکروفرهایی که دارای فناوری کانوکشن هستند، دارای قیمت های بالاتری نیز می باشند.

کانوکشن مایکروفر چگونه کار می‌کند؟

در دستگاه های مجهز به فناوری کانوکشن مایکروفر که به معنای کوره همرفتی است، علاوه بر عنصرهای حرارتی، پنکه و فن هایی نیز وجود دارند که منجر به چرخش هوای گرم درون دستگاه می شوند.

نتیجه این گردش هوای گرم، پخت یکدست و یکنواخت غذا است و به همین دلیل می توان با فعال کردن گزینه مرتبط با کانوکشن در مایکروفر، عمل تفت دادن، پختن، سرخ کردن و یا ترد کردن را به راحتی در داخل مایکروفر انجام داد.

کانوکشن مایکروفر چه کاربردی دارد؟

کانوکشن ماکروفر چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل اینکه غذا در داخل مایکروفر به خوبی نمی پزد و بعضی از قسمت های آن نپخته و برخی دیگر می سوزد، ترجیح می دهند غذای خود را به روش دیگری آماده کنند. کانوکشن مایکروفر از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها سبب می شود که با ایجاد یک جریان همرفتی، تمامی قسمت های غذا به یک اندازه پخته شوند.

سولاردام از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

به ترکیبی از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها و مایکروویو، سولاردام گفته می شود. در واقع سولاردام ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج نوری به واسطه المنت های نوری است که گرمای بسیاری را از خود ساطع می کند.

علاوه بر این در کف دستگاه های سولاردام، یک تکنولوژی جدید طراحی و تعبیه شده است که نام آن سیستم مگاهیتر است. این سیستم امواج نورانی و گرمایی زیادی را از قسمت زیرین غذا ارسال می کند تا فرآیند ترد کردن، گریل کردن و … به خوبی انجام شود. این سیستم سبب می شود در هنگام پخت غذا در داخل مایکروفر، غذا خشک نشود و آب در داخل بافت های آن باقی بماند؛ ضمن اینکه منجر به حفظ ویتامین های غذا نیز می شود و در نهایت غذا سالم تر تهیه می شود.

اگر زمان کافی برای پخت غذا ندارید و به دنبال پخت غذای باکیفیت می باشید، می توانید دستگاه سولاردام که از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها است، استفاده کنید. اولین شرکتی که از این تکنولوژی (تابش امواج نوری) در دستگاه های خود استفاده نموده است، شرکت ال جی کره ای است. لازم است اشاره کنیم که قیمت این دستگاه نسبت به دیگر نمونه های مایکروفر گران تر می باشد.

هات بلست از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت هات بلست مایکروفرها دارای شباهت بسیار زیادی به فر آشپزخانه ها است و به عبارتی با داشتن هات بلست از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها می توان هم فر و هم مایکروفر را در قالب یک دستگاه داشت.

این قابلیت مایکروفر ها نیز سبب می شود که همانند سولاردوم، غذا در حین پخت خشک نشود و در نهایت ضمن آبدار بودن، ویتامین های آن نیز حفظ گردد. بنابراین اگر مایل هستید دستگاهی خریداری کنید که تکنولوژی و امکانات مایکروفرها و فر را به صورت همزمان داشته باشد، توصیه می شود از قابلیت هات بلست استفاده کنید.

این قابلیت در مایکروفر ها نیز منحصر به فرد دستگاه های تولید شده توسط برند سامسونگ می باشد که دارای عملکردی مشابه با کانوکشن است؛ اما بسیاری بر این عقیده می باشند که از آن بهتر نیز هست. دلیل این موضوع این است که در ویژگی کانوکشن، فن تعبیه شده گرمای المنت ها را در داخل دستگاه به گردش در می آورد اما چون این دمندگی هوا از یک سمت انجام می شود، حتما باید در داخل دستگاه سینی چرخان وجود داشته باشد.

اما در فناوری هات بلست سامسونگ، فن مورد نظر به شکل هوشمندانه ای در محفظه بالای مایکروفر طراحی شده است و گرمای تولید شده از بالای دستگاه به صورت یکسان در داخل فضا به گردش در می آید. بدیهی است که برند سامسونگ دستگاه های مایکروفر مجهز به هات بلست را به قیمتی بالاتر از رقبا عرضه می کند.

سیستم اینورتر در مایکروفر به چه صورت کار می کند؟

در تکنولوژی و امکانات مایکروفرهای قدیمی، نیاز بود دستگاه برای کار کردن از حداکثر توان خود استفاده کند؛ اما با وجود سیستم اینورتر، این مشکل به سادگی حل شده است و می توان متناسب با برنامه مورد نظر از هر توان که نیاز باشد، استفاده کرد تا پخت غذا با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود و فشار مضاعفی به دستگاه وارد نگردد.

این فناوری نیز برای اولین بار توسط شرکت ژاپنی پاناسونیک ارائه گردید که در هنگام خرید احتمالا این تکنولوژی و امکانات مایکروفرها نیز به گوشتان خواهد خورد.

تفاوت هات بلست و کانوکشن از تکنولوژی و امکانات مایکروفرها در چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، تفاوت هات بلست و کانوکشن مایکروفر در نحوه عملکرد و جای گذاری فن ها می باشد. با توجه به نظر کارشناسان الکرا سرویس، هات بلست به دلیل جاگذاری بهتر فن ها، قابلیت تولید گرمای یکنواخت تری را نسبت به کانوکشن دارد و همینطور نیازی به سینی چرخان در آن نیست.

آخرین قیمت انواع مایکروفر را کجا ببینیم و با خیال راحت خرید کنیم؟

قرفی ندارد قصد خرید مایکروفر را برای خانه و یا محل کار خود داشته باشید، آنچه که حائز اهمیت است این نکته می باشد که متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید و نیاز و سلیقه تان، یک دستگاه مایکروفر مناسب را انتخاب و خریداری نمایید تا بیشترین کارایی را برایتان داشته باشد.

شما هم می توانید از طریق سایت های اینترنتی و هم از طریق مراجعه حضوری، مایکروفرهای مختلف را از برند ها و با تکنولوژی و امکانات مایکروفرهای متفاوت مقایسه کنید و در نهایت بهترین آن را برای خود انتخاب نمایید. در این رابطه می توانید از مشاوره فنی کارشناسان الکرا سرویس نیز بهره مند شوید.

تفاوت مایکروفر و مایکروویو چیست؟

بسیاری از افراد دو واژه مایکروفر و مایکروویو را به اشتباه به جای هم به کار می برند و یا این دو را یکسان تلقی می کنند. در حالی که تکنولوژی و امکانات مایکروفرها با مایکروویو ها با یکدیگر متفاوت است.

فر دستگاهی است که غذا را در محیط بسته و دمای یکنواخت می پزد. معمولا فرها گازی هستند و دمای آن ها بین 100 تا 250 درجه سانتی گراد می باشد. شرکت بوش اولین شرکتی بود که دستگاه هایی را تولید نمود که قابلیت مایکروویو و فر را به طور همزمان داشته باشند.
مایکروویو دستگاهی است که برای پخت و یا گرم کردن غذا، فقط از المنت های تابشی و گرمکن با اشعه لیزر استفاده می کند. بنابراین این نوع از تکنولوژی و امکانات مایکروویوها فقط مجهز به گرمکن با اشعه و امواج ماکرو هستند.

مایکروفر ها همانطور که گفته شد قابلیت مایکروویو و فر را به طور همزمان دارند. در این دستگاه ها از تابش ریزموج های الکترومغناطیسی برای جنبش آب و مولکول های قطبی غذا استفاده می شود تا در اثر تولید گرما، غذا در بازه زمانی کوتاهی گرم شود. بنابراین مایکروفر ها ضمن داشتن تمامی قابلیت های مایکروویو، دارای تکنولوژی و امکانات مایکروفرها شامل حرارت سه بعدی، کانوکشن، فن، گریل و … نیز هستند. شما می توانید با در نظر گرفتن کاربردی که از دستگاه مورد نظر انتظار دارید، یکی از دو دستگاه مایکروفر و یا مایکروویو را خریداری نمایید.

تفاوت امواج رادیویی و مایکروویو چیست؟

 

برای بسیاری از افراد تفاوت میان امواج رادیویی و مایکروویو سوال برانگیز شده است. امواج رادیویی و مایکروویو هر دو موج الکترومغناطیسی با طول موج نسبتا طولانی می باشند. از امواج رادیویی در زمینه ارتباطات و از امواج مایکروویو در صنایع و نجوم استفاده می شود.
امواج الکترومغناطیسی متناسب با سطح انرژی که دارند، در چندین طبقه شامل اشعه ایکس، ماوراء بنفش، مادون قرمز، قابل مشاهده و امواج رادیویی قرار می گیرند. همانطور که مشاهده می کنید امواج رادیویی از امواج الکترومغناطیسی است که در منطقه 300 گیگا هرتز تا 3 کیلوهرتز قرار دارد که کاربرد آن عموما در ارتباطات رادیویی و کانال طول موج برای مشاهده اشیاء نجومی می باشد.

امواج مایکروویو نوعی از امواج رادیویی هستند که دارای فرکانس های کوتاه می باشند. محدوده فرکانس امواج مایکرویو در 300 هرتز تا 300 مگاهرتز است. از امواج مایکروویو به طور گسترده در اجاق های مایکروویو استفاده می شود. این امواج در نجوم، ناوبری، طیف سنجی و … نیز کاربرد گسترده ای دارد؛ بنابراین امواج مایکروویو یک طبقه فرعی از امواج رادیویی هستند که بر خلاف امواج رادیویی، قابلیت ارتباط از راه دور را ندارد.

کاربرد امواج مایکروویو در صنعت _ تکنولوژی و امکانات مایکروفرها

در انتهای این مقاله از سایت الکرا سرویس به برخی کاربردهای امواج مایکروفر در صنایع غذایی اشاره کرده ایم:

  • حرارت دهی
  • خشک کردن
  • خشک کردن میوه
  • پخت مواد غذایی
  • پاستوریزاسیون و استرلیزاسیون مواد غذایی
  • استخراج چربی از بافت چربی
  • سرخ کردن مواد غذایی
  • برشته کردن
  • هیدرولیز نشاسته با اسید
  • و …

کارشناسان و مهندسان شرکت الکرا سرویس آماده ارائه مشاوره فنی و تخصصی پیرامون تکنولوژی و امکانات مایکروفرها به شما عزیزان هستند. در صورتی که قصد تعمیر مایکروفر خود را نیز دارید، می توانید از کارشناسان این مرکز کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس