تعمیر بخاری برقی آراسته در تهران

با سرد شدن هوا، معمولاً اولین اقدامی که برای گرم کردن محیط پیرامون صورت می گیرد، استفاده از بخاری می باشد. در این میان بخاری های برقی به علت سهولت راه اندازی، اشغال فضای کم و همچنین قابلیت جابجایی، بیشتر مورد توجه و استقبال قرار می گیرند. یکی از برندهایی که اقدام به تولید و عرضه بخاری برقی کرده است، برند آراسته می باشد. بخاری های تولید این برند به علت کیفیت بالا و کارایی مناسب، توانسته اند در میان برندهای معتبر قرار بگیرند؛ اما علیرغم کیفیت مناسب، امکان دارد این بخاری ها نیز دچار خرابی شده و برای شما ایجاد دغدغه کنند. البته با رعایت نکات ایمنی لازم، تعمیر بخاری، کار سختی نیست؛ اما در صورت نداشتن تخصص و لوازم مورد احتیاج، بهتر است از یاری تکنسین های نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته بهره مند شوید.

آشنایی با انواع بخاری‌برقی

بخاری برقی ارائه شده توسط نمایندگی بخاری آراسته در دو نوع هستند:

  • بخاری برقی تابشی
  • بخاری برقی فن دار

اگر مایل هستید، با انواع بخاری برقی، نحوه کارکرد و همچنین عیب یابی و تعمیر آن آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

بخاری ‌برقی تابشی

در این مدل از بخاری های برقی، چند المنت قرار دارد که از طریق آنها، انرژی حرارتی تولید شده به وسیله تابش، محیط اطراف را گرم می کند. این نوع از بخاری ها با توجه به تفاوت در المنت ها، به دو نوع تقسیم می شوند.

مدل قدیمی که از المنت های سرامیکی یا آجری در ساخت آنها استفاده شده و سیمی فلزی به دور آن پیچیده شده است. این سیم ها به علت مقاومت بالا، در اثر انرژی الکتریکی داغ شده و تولید گرما می کنند؛ اما در مدل های جدیدتر، از المنت های هالوژنی برای گرم کردن محیط بهره گرفته شده است. این مدل از بخاری ها با توجه به راندمان بالا، گرمای بیشتری نسبت به مدل قدیمی تر تولید می کنند.

بخاری‌برقی فن دار

در این نوع از بخاری های برقی، یک فن تعبیه شده است. این فن از طریق پخش کردن انرژی حرارتی تولید شده توسط المنت، گرما را برای شما به ارمغان می آورد.

عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی تابشی

تعمیرکاران نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته، همواره توصیه می کنند که برای تعمیر بخاری، ابتدا با ایرادات متداول این دستگاه و نحوه عیب یابی و تعمیر آن آشنایی پیدا کرده و سپس اقدام به تعمیر نمایید. در ادامه مطلب شما را با رایج ترین اشکالات بخاری های برقی تابشی آشنا می کنیم.

  • عدم روشن شدن بخاری‌برقی
  • بلند شدن بوی سوختگی از بخاری‌برقی
  • اتصال برق در بدنه بخاری
  • روشن نشدن چراغ ملید، با وجود کار کردن المنت ها و بخاری

علت روشن نشدن بخاری‌برقی تابشی چیست؟

نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته در تهران

در هنگام مواجه شدن با این ایراد، ابتدا باید به سراغ پریز برق بروید، زیرا امکان درد اشکال در پریز برق، علت روشن نشدن بخاری باشد. تعمیرکاران نمایندگی بخاری آراسته توصیه می کنند پریز را از بابت وجود برق امتحان کرده و در صورت کار نکردن پریز، اقدام به تعمیر آن کنید. علت بعدی در بروز این اشکال، جدا شدن فاز یا نول درون بخاری از ترمینال می باشد. برای برطرف کردن این ایراد لازم است شبکه محافظ و صفحه منعکس کننده، باز شده و بخاری مورد بررسی قرار گیرد.

یکی دیگر از علل ایجاد این اختلال، شکستن المنت های بخاری می باشد. ایراد در المنت ها به راحتی قابل تشخیص هستند. برای برطرف کردن این ایراد لازم است المنت آسیب دیده، تعویض شود.

چرا از بخاری بوی سوختگی بلند می شود؟

گاهی امکان دارد به هنگام روشن کردن بخاری، با بوی آزار دهنده سوختگی مواجه شوید. تعمیرکاران نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته توصیه می کنند در صورت بروز این ایراد، حتماً از سالم بودن سیم ها و همچنین نو بودن وارنیش ها مطمئن شوید.

ممکن است به علت اینکه مدت زمان زیادی از سرویس بخاری گذشته و در اثر حرارت، وارنیش ها از بین رفته و عایق ها بدون محافظ بمانند و این باعث سوختگی آنها شود. برای از بین بردن بوی سوختگی، لازم است وارنیش ها تعویض شوند.

علت وجود اتصال در بدنه بخاری برقی چیست؟

امکان دارد در اثر لخت شدن سیم کشی داخلی و اتصال آن به بدنه دستگاه، این مشکل به وجود آید. تکنسین های نمایندگی بخاری آراسته، علت بروز این ایراد را از بین رفتن کامل عایق ها می دانند. در صورت بروز چنین اتفاقی، حتماً بوی سوختگی را احساس خواهید کرد.

راه حل برطرف کردن این ایراد، تعویض سیم کشی و وارنیش ها است. از علل دیگر بروز این ایراد می توان به بروز اشکال در عایق های چینی نر و مادگی اشاره کرد. ممکن است در اثر ضرب دیدگی یا حرارت زیاد، این عایق ها شکسته و باعث اتصال سیم به بدنه بخاری برقی شود.

علت روشن نشدن چراغ میلد، با وجود کار کردن بخاری چیست؟

یکی دیگر از ایرادات رایج بخاری های برقی، روشن نشدن چراغ میلد است. علت بروز این اختلال، قطع شدن نول لامپ می باشد. طبق نظر تکنسین های نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته، امکان اینکه چراغ همه کلیدها خراب شود به ندرت دیده می شود؛ اما در صورت بروز این ایراد، بخاری باید باز شده و نول آن متصل گردد.

آشنایی با نحوه عیب یابی و تعمیر بخاری های برقی فن دار آراسته

رایج ترین اشکالاتی که امکان دارد در بخاری برقی فن دار آراسته به وجود آید عبارتند از:

  • روشن نشدن بخاری برقی
  • کم بودن گرمای بخاری
  • روشن نشدن فن بخاری

علت روشن نشدن بخاری برقی فن دار چیست؟

این ایراد یکی از رایجترین ایراداتی است که تعمیرکاران نمایندگی بخاری آراسته با آن مواجه می شوند. این اختلال در هر دو نوع بخاری فن دار و تابشی به وجود می آید. علت بروز این ایراد همانند بخاری های تابشی، مشکل در پریز برق و یا سیم ها می باشد؛ بنابراین بررسی پریز و سیم در تعمیرات بخاری برقی لازم است.

اما امکان دارد ایراد در کلید چند حالته نیز از علل بروز این ایراد باشد. البته در این نوع بخاری، خرابی ترموستات نیز می تواند عوامل روشن نشدن آن باشد. برای برطرف کردن این ایراد لازم است ترموستات توسط تعمیرکاران نمایندگی تعمیر بخاری آراسته تعویض شود.

علت روشن نشدن فن چیست؟

یکی دیگر از ایراداتی که آن را باید توسط تعمیرکار بخاری برقی آراسته رفع کرد، خرابی فن دستگاه می باشد. برای برطرف کردن این ایراد لازم است دستگاه از لحاظ سوختگی فن و یا اشکال در کلید چند حالته مورد بررسی قرار گیرد.

چرا گرمای بخاری کم است؟

بروز ایراد در المنت های بخاری از علل این اشکال می باشد. در صورت قطع شدن یکی از المنت ها، بخاری قادر به تولید گرمای کافی نخواهد بود. علاوه بر این، نیم سوز شدن فن نیز علتی است که باید توسط تکنسین های نمایندگی بخاری آراسته مورد بررسی قرار گیرد.

آشنایی الکرا سرویس، با نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته

الکرا سرویس به عنوان برجسته ترین نمایندگی تعمیر بخاری برقی آراسته شناخته می شود. این نمایندگی،  داشتن کادر مجرب، تعمیر قطعه معیوب به جای تعویض آن، استفاده از قطعات اورجینال، تعمیر بخاری با هزینه مناسب و شفاف سازی این هزینه و ها و ضمانت شش ماهه خدمات، توانسته در تعمیرات بخاری برقی آراسته، حرفی برای گفتن داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به این نمایندگی از خدمات متنوع این مرکز برخوردار شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس