علت کار نکردن گوشت کوب برقی

اگر بخواهیم به یکی از محصولاتی که در چند سال اخیر توانسته جایی برای خود در منازل باز کند اشاره ای داشته باشیم باید از گوشت کوب های برقی نام ببریم. این محصولات می توانند در نقش یک همه کاره بی عیب و نقص به شما کمک کرده و بسیاری از کارهای مربوط به تهیه غذاها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. با توجه به ساختار حساسی که این محصولات دارند، کاربران باید در استفاده از آن، نهایت دقت را به خرج دهند. یکی از مشکلات رایج این محصول، کار نکردن آن است. اگر شما هم گوشت کوب برقی دارید که کار نمی کند با ما در این مقاله، همراه باشید. این مطلب به بررسی علت کار نکردن گوشت کوب برقی اختصاص داشته و نحوه تعمیر آن را بررسی می کند.

تعمیر گوشکوب برقی فلر

نکات مهم در نگه داری از گوشت کوب برقی

در استفاده از گوشت کوب های برقی باید به یک سری اصول پایبند بوده و با رعایت این اصول، طول عمر محصول و کیفیت عملکرد آن را افزایش دهید. به این ترتیب نیاز به تعمیرات گوشت کوب برقی به حداقل خواهد رسید.

از جمله موارد مهمی که باید کاربران این دستگاه ها مد نظر داشته باشند به شرح زیر است:

  • انتخاب سری مناسب: این دستگاه دارای سری های مختلفی است که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. شما باید بر اساس نوع مواد غذایی و انتظاری که از دستگاه دارید، سری مناسبی را انتخاب کرده و آن را به صورت صحیح به دستگاه وصل کنید.
  • تمیز کاری گوشت کوب برقی: یکی از مهمترین مواردی که می تواند مانع از افت کیفیت کار گوشت کوب برقی شود، تمیز کاری آن است. شما باید سری ها و تیغه های دستگاه را بعد از اتمام کار، از دستگاه جدا کرده و با دقت شستشو دهید. آنها را خشک کرده و در جای خود قرار دهید. کثیف بودن دستگاه باعث انتشار بوی بدی شده و در برخی موارد، یکی از چندین علت داغ کردن گوشت کوب برقی نیز به شمار می آید.
  • جدا کردن گوشت کوب برقی از پریز: بعد از این که کارتان با این دستگاه تمام شد باید آن را از پریز جدا کنید. این امر به سلامت دستگاه کمک می کند.
  • عدم تماس آب با موتور دستگاه: سعی کنید تا حد امکان از تماس آب و رطوبت با موتور گوشت کوب برقی جلوگیری کنید. در غیر این صورت ممکن است در تعمیر آن متوجه شوید که علت کار نکردن گوشت کوب برقی نفوذ آب به موتور آن است.
  • تنظیم سرعت گوشت کوب برقی: در ابتدای کار با این محصول باید سرعت دستگاه را کم در نظر بگیرید و سپس در صورت نیاز آن را زیادتر کنید.
  • عدم استفاده مداوم از گوشت کوب برقی: این دستگاه را نباید به صورت مداوم استفاده کنید. بعد از چند دقیقه از شروع به کار دستگاه، آن را خاموش کنید تا موتور استراحت کرده و خنک شود. در این صورت نیازی نخواهد بود تا برای تعمیرات آن به نمایندگی تعمیر گوشت کوب برقی نیز مراجعه نمایید.

عیب یابی علت کار نکردن گوشت کوب برقی

عیب یابی علت کار نکردن گوشت کوب برقی

با وجود تمامی مراقبت هایی که از این دستگاه به عمل می آورید، اما باز هم ممکن است با ایراداتی در عملکرد آن مواجه شوید. یکی از این ایرادات، کار نکردن آن است. در این حالت به هیچ عنوان سردرگم نشوید. چنانچه با دلایل این خرابی آشنا باشید می توانید تعمیرات گوشت کوب برقی را در منزل انجام داده و حتی نیازی به کمک گرفتن از تعمیرکار گوشت کوب برقی هم نباشد.

در بررسی علت کار نکردن این دستگاه باید به بررسی علت داغ کردن گوشت کوب برقی نیز بپردازیم، زیرا یکی از دلایل بروز این خرابی، داغ کردن این دستگاه می باشد.

دلایل کار نکردن گوشت کوب برقی عبارتند از:

  • وارد شدن ضربه به بدنه گوشت کوب برقی: توجه داشته باشید که باید دستگاه را در جای مناسبی قرار داده و در حین استفاده از آن مراقبت باشید تا ضربه ای به آن وارد نشود، زیرا در این صورت ممکن است آسیبی به برد دستگاه وارد شده و منجر به کار نکردن آن شود. در این حالت باید به نمایندگی تعمیرات گوشت کوب برقی در تهران مراجعه کنید تا برد را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنند.
  • نوسانات برق: نوسان برقی نیز می تواند علت کار نکردن گوشت کوب برقی باشد. چنانچه برای دستگاه، محافظی در نظر نگرفته باشید با بروز نوسانات برق، برد دستگاه تحت تأثیر قرار گرفته و خراب می شود.
  • تحمیل فشار به موتور گوشت کوب برقی: هرگز از این دستگاه برای خرد و یا له کردن مواد غذایی سفت استفاده نکنید. مواد غذایی را تا حدودی نرم کرده و حجم مناسبی از آن را در ظرف بریزید و سپس از گوشت کوب برقی برای پوره کردن آن استفاده کنید. برای لطیف تر کردن بافت مواد غذایی سفت می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. در این حالت بدون ایجاد فشار بر روی موتور دستگاه، قادر به له کردن مواد غذایی خواهید بود.
  • استفاده مداوم از گوشت کوب برقی: این دستگاه در ساختار خود، فن ندارد. از این رو ممکن است به دلیل استفاده مداوم، داغ کند. این علت داغ کردن گوشت کوب برقی باعث می شود تا موتور دستگاه بسوزد و در نهایت، منجر به کار نکردن این محصول خواهد شد.

آی پی سرویس تهران، انتخاب حرفه ای برای تعمیر گوشت کوب برقی

حال که با علت کار نکردن گوشت کوب برقی آشنا شدید باید بدانید که در مواجهه با این خرابی باید چکار کرد. توصیه می شود بر اساس آموزش تعمیر گوشت کوب برقی، ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید و با توجه به دلایلی که در بالا به آنها اشاره شد، گوشت کوب برقی را عیب یابی نمایید. چنانچه ایراد به نحوه استفاده شما از این محصول برمی گردد آنها را برطرف کنید؛ اما اگر ایراد به قطعاتی همچون برد و موتور دستگاه ربط دارد باید از خدمات الکرا سرویس، نمایندگی تعمیرات گوشت کوب برقی تهران استفاده کنید.

خدمات این مرکز به شرح زیر است:

  • سهولت دسترسی به نمایندگی: کاربران می توانند به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرده و دستگاه را برای تعمیر به تعمیرکاران تحویل دهند. همچنین متقاضیان قادر خواهند بود تا به صورت تلفنی و یا آنلاین، سفارش تعمیرات را در این مرکز ثبت کنند. در این حالت، پیک رایگان این مجموعه به آدرس اعلام شده اعزام می شود و دستگاه را به محل نمایندگی انتقال می دهد.
  • استفاده از کادر مجرب برای تعمیرات گوشت کوب برقی: تکنسین های این مرکز دارای تجربه کافی بوده و به دلیل آشنایی با انواع علت داغ کردن گوشت کوب برقی و دلایل کار نکردن این محصول، اسرع وقت تعمیرات این دستگاه را انجام می دهند.
  • تعمیر قطعات معیوب به جای تعویض آنها: با توجه به این که علت کار نکردن گوشت کوب برقی برای تکنسین های الکرا سرویس، نمایندگی تعمیرات این محصول نمایان است، این افراد قطعات معیوب را به سرعت شناسایی کرده و اقدام به تعمیر آنها می کنند. تنها در صورتی این قطعات را تعویض می کنند که مطمئن شوند، قطعات قابلیت تعمیر ندارند. در این حالت نیز با استفاده از قطعات اورجینال، آنها را تعویض خواهند کرد.
  • تعمیر به صورت ضمانتی: این مرکز، تمامی خدمات خود را تا شش ماه ضمانت می کند. به این ترتیب می توان از کیفیت کار تعمیرکاران، مطمئن بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس