راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک

طرز استفاده از ماکروفر پاناسونیک

مایکروفرها از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه ها هستند که دارای کاربردهای گستره ای می باشند و همین موضوع آن ها را به دستگاهی مفید و مهم در خانه ها و محل کار تبدیل کرده است. به کمک مایکروفر ها، می توان در مدت زمان کوتاهی اقدام به گرم کردن غذا و یا پخت و پز آن نمود. از برند های معروف و باکیفیت در زمینه تولید مایکروفر، پاناسونیک می باشد که طرفداران بسیاری دارد و از جمله دستگاه های پرفروش در ایران است. در صورتی که مایل هستید از راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک مطلع گردید، تا انتهای این مقاله از سایت الکرا سرویس همراه ما باشید.

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن مایکروفر پاناسونیک

بسیار اهمیت دارد که پس از تهیه مایکروفر پاناسونیک، محل مناسبی را برای قرار دادن آن انتخاب کنید تا کارکرد بهتری داشته باشد. با توجه به دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه مایکروفر، نکات زیر در تعیین محل مناسب قرار گیری دستگاه مهم است:

  • توصیه می شود مکان در نظر گرفته شده برای مایکروفر پاناسونیک، در مکانی به دور از اجاق گاز و یا کپسول گاز باشد.
  • مایکروفر را نباید در نزدیکی محیط مرطوب همچون سینک ظرف شویی قرار دهید.
  • بهتر است که دستگاه مایکروفر پاناسونیک را بر روی کابینت و یا پیشخوان قرار دهید و از قرار دادن این دستگاه بر روی سطوح لق خود داری نمایید.
  • لازم است مطابق راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک محلی را برای قرار دادن دستگاه پاناسونیک انتخاب کنید که در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار نداشته باشد.
  • در صورتی که مایکروفر شما کارکرد صحیح ندارد و یا آسیب دیده است، پیش از استفاده از آن اقدام به تعمیر آن نمایید. استفاده از مایکروفر آسیب دیده می تواند منجر به بروز مشکلات بیشتر شده و خسارت های مالی بیشتری را به دنبال داشته باشید.

نحوه نصب و راه اندازی ماکروفر پاناسونیک

 

پس از اینکه متناسب با نکاتی که به آن ها اشاره کردیم، محل مناسبی را برای دستگاه مایکروفر خود انتخاب کردید، لازم است با در نظر گرفتن نکات مهم نصب و راه اندازی مایکروفر پاناسونیک، اقدام به نصب آن نمایید.

ابتدا قطعات داخلی مایکروفر خود را شامل سینی وسط، سه پایه فلزی و … را در محل مناسب خود قرار دهید. بر روی دیوار های مایکروفر دریچه هایی وجود دارد که لازم است همیشه باز باشند.

با توجه به راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک، در صورتی که این دریچه ها را بسته مشاهده کردید، لازم است آن ها را باز کنید. در این مرحله می توانید اقدام به اتصال دستگاه خود به برق نمایید. توصیه کارشناسان الکرا سرویس این است که حتما برای اینکار از یک محافظ استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که مایکروفر پاناسونیک حتما بر روی سطح صاف و ثابتی بیش از 85 سانتی متر بالاتر از کف زمین قرار بگیرد. برای اینکه مایکروفر عملکرد صحیحی داشته باشد، لازم است در اطراف آن جریان هوای کافی وجود داشته باشد؛ برای اینکار حتما باید 15 سانتی متر بالای مایکروفر، 10 سانتی متر در پشت مایکروفر و 5 سانتی متر نیز از اطراف آن فاصله وجود داشته باشد.

نکات مهم راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک

در صورتی که یک طرف مایکروفر به صورت همسطح با دیوار قرار گرفت، طرف دیگر و یا بالای آن نباید به هیچ عنوان مسدود باشد. بنابراین به نکته های زیر حتما توجه داشته باشید.

  • دریچه های هوا و فن موجود در پشت مایکروفر نباید مسدود شوند. در صورتی که این دریچه ها در حین کار نیز مسدود شوند، ممکن است مایکروفر بیش از اندازه گرم شود. بیش از اندازه گرم شدن مایکروفر منجر به خاموش شدن قطعه ایمنی حرارتی مایکروفر می شود.
  • سطوح بالا، پشت و سمت چپ مایکروفر در هنگام کار، داغ می شوند به همین دلیل نباید اجازه دهید با کابل برق در تماس باشند.
  • برای اتصال مایکروفر پاناسونیک به برق حتما از سه راهی جداگانه استفاده کنید تا منجر به منفجر شدن فیوز برد الکتریکی نگردد.

نحوه صحیح استفاده از ماکروفر پاناسونیک

برای اینکه مایکروفر پاناسونیک دارای کارکرد بهتری باشد، شما کاربران گرامی باید از نحوه صحیح استفاده از آن ها اطلاع داشته باشید. در ادامه سعی کرده ایم راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک و نحوه صحیح استفاده از این دستگاه را برایتان ارائه دهیم.

  • برای یخ زدایی و گرم کردن غذا و همینطور پخت و پز مواد غذایی در داخل مایکروفر، حتما باید از ظروف شیشه ای و یا سرامیکی استفاده کنید؛ به طور کلی از قرار دادن ظروف فلزی و هر گونه ظروف دیگری که در آن ها مقدار کمی فلز وجود دارد، در داخل مایکروفر خودداری نمایید.
  • جهت بیرون آوردن غذا از داخل مایکروفر حتما از دستگیره استفاده کنید تا در اثر داغی غذا، دستتان آسیب نبیند.
  • در حین کار دستگاه، به هیچ عنوان درب آن را باز نکنید.
  • مطابق دفترچه راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک ، باید از قرار دادن غذاهای کنسروی و تخم مرغ در داخل این دستگاه جلوگیری کنید.

معنی برنامه های پخت مایکروویو پاناسونیک

جهت استفاده درست از دستگاه مایکروفر، لازم است که از معنا و نحوه کارکرد هر کدام از دکمه های آن مطلع باشید. در ادامه به معنی برنامه های پخت مایکروفر پاناسونیک اشاره کرده ایم:

  • start : شروع تنظیمات اعمال شده
  • stop/reset : لغو دستور و قطع فعالیت دستگاه
  • clock : تعیین زمان
  • Fan : تغییر هوای درون ماکروفر
  • Grill : گریل کردن مواد غذایی
  • melt and soften : نرم کردن غذا
  • keep warm : گرم نگه داشتن غذا
  • turbo defrost : یخ زدایی سریع مواد غذایی

طرز پخت کیک در مایکروویو پاناسونیک

 

روش پخت کیک در ماکروفر پاناسونیک

می توانید از دستگاه مایکروفر پاناسونیک برای پخت کیک نیز استفاده کنید که در ادامه به مراحل پخت آن پرداخته ایم:

ابتدا لازم است برای گرم کردن فضای داخلی مایکروفر، دکمه Pre heat را بفشارید و پس از مدت زمان کوتاهی، ظرف حاوی محتویات کیک را بر روی سه پایه فلزی مایکروفر خود قرار دهید.

مطابق راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک، پس از قرار دادن ظرف حاوی محتویات کیک در داخل دستگاه، می توانید کلید conv را بفشارید و سپس تنظیمات مرتبط با پخت کیک را اجرا کنید.

آموزش استفاده از دکمه های روی پنل ماکروفر پاناسونیک

برای به دست آوردن نتیجه دلخواه از پخت و پز با مایکروفر پاناسونیک، باید بتوانید از برنامه های آن به درستی استفاده نمایید. در ادامه به نحوه استفاده از برنامه های پخت مایکروفر پاناسونیک اشاره کرده ایم.

برنامه ای در قسمت بالای کنترل پنل دستگاه مایکروفر وجود دارد که با کلمه keep warm نشان داده می شود و در صورتی که از آن استفاده کنید، دستگاه غذا را تا 30 دقیقه پس از اتمام فرآیند پخت و پز نیز گرم نگه می دارد.

از برنامه turbo defrost جهت یخ زدایی سریع مواد غذایی، از برنامه melt and soften جهت نرم کردن مواد غذایی و از برنامه grill برای گریل کردن مواد غذایی استفاده می شود.

نحوه گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک

یکی از کاربردهای صحیح دستگاه مایکروفر، گرم کردن غذا در مدت زمان کوتاهی می باشد. برای اجرای این فرآیند در دستگاه مایکروفر، لازم است ابتدا غذا را درون ظرف مناسبی بریزید و سپس بر روی سینی مایکروفر خود قرار دهید.

در نهایت نیز برای گرم کردن مواد غذایی از برنامه micro استفاده کنید. اگر برای اولین بار است که از این دستگاه استفاده می کنید و نمی دانید برای گرم کردن هر غذا چه زمانی را باید در نظر بگیرید، می توانید با گرم کردن غذا در مدت زمان یک دقیقه کار خود را شروع کنید.

پس از خارج کردن غذا از مایکروفر آن را بررسی کنید و در صورت نیاز برای چند دقیقه دیگر آن را در مایکروفر قرار دهید.

راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک برای گرم کردن در حالت اشعه

 

همانطور که اطلاع دارید، می توان از دستگاه های مایکروفر پاناسونیک برای گرم کردن غذا با المنت و یا اشعه استفاده کرد. در صورتی که می خواهید گرم کردن غذای خود را با اشعه انجام دهید، لازم است ابتدا دکمه Power Level را انتخاب کنید و سپس با استفاده از کلید Time/Weightزمان مناسب را انتخاب کرده و در نهایت بر روی کلید استارت بفشارید.

برای گرم کردن غذا می توانید از دکمه Sensor Reheat نیز استفاده نمایید و پس از فشار دادن آن و سپس انتخاب کلید Start ، برنامه به صورت خودکار آغاز خواهد شد.

نحوه استفاده از گریل ماکروفر پاناسونیک

گریل کردن از دیگر امکانات دستگاه مایکروفر پاناسونیک است که بر اساس راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک ، برای استفاده از آن باید ابتدا مواد غذایی را به صورت جداگانه و تکه تکه بر روی سه پایه فلزی قرار دهید و سپس با استفاده از دکمه Grill ، اقدام به اجرای برنامه نمایید. برای گریل کردن مواد غذایی در داخل مایکروفر می توانید از دو نوع تنظیم استفاده کنید.

گریل 1 (قدرت بالا): مناسب برای گریل کردن گوشت، مرغ، فیله ماهی و …
گریل 2 (قدرت کم): مناسب جهت کباب کردن ماهی کامل، چیپس های پخته شده در فر، پختن پنیر، پختن غذاهای حاوی تخم مرغ و …

در هنگام گریل مواد غذایی در داخل مایکروفر پاناسونیک، لازم است حتما یک ظرف شیشه ای یا سرامیکی ضد حرارت را نیز در زیر سه پایه قرار دهید تا چربی اضافی یا آب گوشت بر روی سینی نریزد.

آموزش پخت پیتزا در ماکروفر پاناسونیک

قبل از شروع پخت پیتزا، لازم است از قابلیت Pre heat استفاده کنید و ابتدا مایکروفر را گرم کنید و سپس دکمه های MICRO و CONVECTION را به طورهمزمان نگه دارید.

پس از این می توانید ظرف حاوی مواد پیتزا را بر روی سه پایه قرار دهید و پس از اجرای برنامه مورد نظر، اقدام به گریل کردن آن نمایید.

نحوه پخت ماهی در ماکروفر پاناسونیک

مطابق راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک برای پخت ماهی در این دستگاه، لازم است ابتدا ماهی را در ظرف کم عمق و مناسبی در مایکروفر قرار دهید و سپس روی آن را با مواد دیگری همچون فلفل دلمه ای ورقه شده، پیاز و … بپوشانید و سپس به مدت دو دقیقه آن را در داخل مایکروفر قرار دهید. هر دو دقیقه یکبار برنامه مورد نظر را اجرا کنید تا ماهی به پخت مطلوبی برسد.

ظروف مناسب برای استفاده در ماکروفر پاناسونیک

از نکات مهم راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک این است که حتما از ظروف مناسب برای مایکروفر استفاده گردد. ظروف شیشه ای و سرامیکی جهت استفاده در داخل مایکروفر مناسب هستند؛ البته استفاده از ظروف کریستالی و سفال های دست ساز نیز مانعی ندارد.

برخی پلاستیک ها که بر روی آن ها استفاده در مایکروفر نیز درج شده است، برای استفاده در دستگاه مایکروفر ایمن هستند. اما توصیه می شود از قرار دادن ظروف یکبار مصرف، فویل های آلومینیومی و همینطور ظروف فلزی در داخل مایکروفر بپرهیزید.

نحوه تمیز کردن ماکروفر پاناسونیک

 

مواد غذایی برای گرم شدن و یا پخت و پز، در داخل محفظه مایکروفر ها قرار می گیرند؛ به همین دلیل نظافت و تمیزی فضای داخلی مایکروفر، به طور مستقیم با سلامتی ما در ارتباط می باشد.

می توانید برای تمیز کردن فضای داخلی مایکروفر از آب لیمو استفاده کنید و از آن برای تمیز کردن فضای داخلی مایکروفر استفاده نمایید. برای تمیز کردن قسمت های خارجی مایکروفر نیز، می توانید از دستمال نخی نم دار و یا محلول های شستشو استفاده کنید.

نحوه رفع بوی مواد غذایی‌ در ماکروفر پاناسونیک

اگر دستگاه مایکروفر پاناسونیک شما بوی بدی گرفته است، آب را به همراه یک لیمو ترش در داخل یک فنجان مناسب جهت استفاده در داخل مایکروفر، قرار دهید. سپس ظرف را درون دستگاه گذاشته و مایکروفر را روشن کنید و به مدت سه دقیقه اجازه دهید در داخل دستگاه قرار داشته باشد. پس از خاموش شدن دستگاه نیز اجازه دهید در داخل دستگاه باقی بماند و بوی بد آن را رفع نماید.

راه های افزایش طول عمر ماکروفر پاناسونیک

در هنگام خرید مایکروفر، بسیاری از افراد تمایل دارند که دستگاهی را خریداری کنند که بتوانند سال های سال، از آن استفاده کنند. اما در نظر داشته باشید که ضمن تاثیر برند و کیفیت دستگاه در این موضوع، نحوه استفاده شما از مایکروفر نیز می توانید منجر به افزایش طول عمر دستگاه مایکروفر پاناسونیک گردد.

عمل کردن بر اساس دفترچه راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک یکی از راه های افزایش طول عمر دستگاهتان می باشد؛ چراکه در این صورت قادر هستید به صورت درست و اصولی از آن استفاده کنید. قرار دادن در محل مناسب، نظافت به موقع و اصولی و … نیز در طول عمر و کارکرد صحیح دستگاه مایکروفر تاثیر گذار است.

بررسی کلی راهنمای فارسی ماکروفر پاناسونیک

در صورتی که شما بر اساس اصول و شیوه صحیح راهنما و طرز استفاده از مایکروفر پاناسونیک عمل کنید، می توانید تا سال های بیشتری از دستگاه خود استفاده نمایید.

اگر برند دستگاه مایکروفر شما، پاناسونیک است برای استفاده صحیح از آن، این مقاله از سایت الکرا سرویس بسیار مفید خواهد بود، چراکه می توانید از کارکرد صحیح دکمه ها مطلع شده و از آن ها استفاده نمایید.

در صورتی که در هنگام استفاده از مایکروفر، با مشکل خاصی مواجه شدید و یا دستگاه شما نیازمند تعمیر بود، می توانید از کارشناسان الکرا سرویس کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس