تعمیر سنسور دمای چای ساز

چای را می توان بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی داغ در بین ایرانیان دانست؛ اما برخی از افراد به دلیل زیاد بودن مدت آماده شدن چای، از خوردن آن صرف نظر می کنند. این در حالی است که با استفاده از دستگاه چای ساز، این مدت به کمترین مقدار خود می رسد. کاربران این دستگاه باید در استفاده از آن نهایت دقت را به خرج داده و با نحوه استفاده صحیح از آن آشنا باشند، زیرا این دستگاه دارای قطعات تخصصی می باشد و در صورت خرابی آنها باید از تعیمرکاران ماهر برای تعمیر و یا تعویض آنها کمک بگیرند. یکی از این قطعات، ترموستات یا سنسور دما است که برای راهنمایی شما در جهت تعمیر این محصول، در این مقاله به ارائه آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز پرداخته ایم.

ایرادات مربوط به خرابی سنسور دمای چای ساز

سنسور دما، همانگونه که از نام آن هم می توان دریافت وظیفه دارد تا دمای دستگاه را کنترل نماید. به این ترتیب از آسیب دیدن قطعات در نتیجه حرارت بالا، جلوگیری می شود. در ضمن این قطعه، دمای آب را نیز تحت کنترل دارد و در صورت به جوش آمدن آب، دستور خاموشی خودکار چای ساز را صادر می کند. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود باید نسبت به تعمیر سریع آن اقدام کرد، زیرا بی توجهی به این موضوع باعث گسترده تر شدن سطح خرابی ها شده و در نهایت، استفاده از چای ساز را ناممکن خواهد کرد. برای تعمیر این قطعه باید از نمایندگی تعمیرات چای ساز کمک بگیرید. این مرکز با کادر متخصص خود، این قطعه را در مدت کمی، عیب یابی و تعمیر خواهد کرد.

مطالعه کنید » تعمیر چای ساز گوسونیک

قطع نشدن چای ساز بعد از به جوش آمدن آب

ترموستات وظیفه دارد تا زمانی که آب داخل چای ساز به جوش آمد، دستگاه را خاموش کند. اگر متوجه شدید که بعد از جوشیدن آب، دستگاه خاموش نشده و همچنان کار می کند مطمئن باشید که ترموستات یا همان سنسور دما خراب شده است. به دلیل خرابی این قطعه، دستگاه تشخیص نمی دهد که آب جوشیده است و به همین سبب نیز به کار خود ادامه می دهد. در این حالت باید سنسور را بررسی کرده و با تعویض آن، مشکل به وجود آمده را برطرف نمود.

سرد بودن آب در چای ساز

یکی دیگر از مشکلاتی که به خرابی ترموستات ربط دارد، سرد بودن آب در چای ساز است. البته در این خرابی، قطعاتی چون المنت، پایانه ها و اتصالات نیز دخیل هستند. زمانی که ترموستات دستگاه خراب باشد به دلیل این که دما را به درستی تشخیص نمی دهد مانع از عملکرد صحیح دستگاه شده و دستور خاموشی آن را می دهد. در این حالت، تنها راه چاره برای برطرف کردن مشکل، تعویض این قطعه می باشد. برای تعویض آن باید سنسور دمای اورجینال تهیه کنید که با توجه به وجود تعداد زیادی قطعه تقلبی در بازار، احتمال این که بتوانید قطعات اصل را از انواع فیک آنها تشخیص دهید کاهش پیدا می کند. از این رو توصیه می شود طبق توصیه آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز عمل کرده و تعمیر و تعویض این قطعه را به تکنسین های حاضر در نمایندگی تعمیرات این محصول بسپارید.

خاموش شدن چای ساز قبل به جوش آمدن آب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قبل از این که آب داخل چای سازتان به جوش آید، دستگاه خاموش شده باشد. در این حالت، دوباره دستگاه را روشن کنید تا مطمئن شوید که مشکل خاصی وجود ندارد؛ اما اگر دوباره با این اتفاق روبرو شدید مطمئن باشید که ترموستات چای سازتان خراب شده است، زیرا در این حالت، این قطعه قادر به بررسی دمای آب نبوده و به دلیل تشخیص غلط، دستور به خاموشی دستگاه می دهد.

از آنجایی که ساختمان این دستگاه بسیار حساس است و در صورت خرابی، در اکثر موارد امکان تعمیر آن وجود ندارد باید نسبت به تعویض سنسور دما اقدام کنید. با تعویض آن و نصب سنسور جدید، عملکرد چای ساز به روال قبل برمی گردد.

نکات مهم در تعمیر سنسور دمای چای ساز

آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز

در صورتی که در عیب یابی ها مشخص شود که ایرادات موجود در چای ساز به قطعه ترموستات مربوط است باید سریعاً نسبت به رفع این ایرادات اقدام کرد. برای این که در تعمیر و یا تعویض این قطعه با مشکلی مواجه نشده و از نتیجه کار مطمئن باشید باید طبق آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز عمل کرده و به موارد زیر دقت کنید:

  • در اکثر موارد، تعمیر این قطعه امکانپذیر نیست و باید تعویض شود.
  • چنانچه سابقه تعمیر یا تخصص این کار را ندارید از دست کاری دستگاه خودداری کنید.
  • برای تعویض این قطعه باید از قطعه اورجینال استفاده نمایید.
  • بهتر است برای نتیجه بخش بودن اقدامات، از تکنسین های نمایندگی تعمیرات چای ساز کمک بگیرید.

تعمیر سنسور دمای چای ساز با الکرا سرویس

الکرا سرویس، از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیرات چای ساز است که دارای رزومه ای بسیار قدرتمند در این زمینه بوده و از کادری متخصص برای تعمیرات این محصول برخوردار می باشد. یکی از مشکلاتی که اکثر مراجعه کنندگان به این مرکز با آن مواجه هستند، ایراد در سنسور دمای آن می باشد. شما با مراجعه به این نمایندگی می توانید به راحتی به تکنسین های حرفه ای دسترسی داشته و از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید. از خدمات این مرکز می توان موارد زیر را نام برد:

تعمیر به صورت تخصصی

تعمیرکاران الکرا سرویس دارای دانش و تجربه بالایی هستند. آنها به تمامی تجهیزات لازم برای تعمیر این قطعه دسترسی داشته و در سریع ترین زمان ممکن دستگاه را عیب یابی و تعمیر می کنند. این افراد در کار خود وارد هستند و با تمامی نکات یاد شده در آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز آشنایی دارند. به همین جهت مشتریان می توانند از بابت نحوه تعمیر چای ساز، آسوده خاطر باشند.

اعزام پیک رایگان در صورت نیاز

چنانچه امکان مراجعه حضوری به این محل نمایندگی را نداشته باشید می توانید از طریق تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین، درخواست خود را ثبت کنید. در این حالت، پیک رایگان این مرکز به آدرس شما اعزام شده و دستگاه را پس از تحویل گرفتن از شما، به محل نمایندگی انتقال می دهد؛ بنابراین در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

تعمیر قطعات به جای تعویض آنها

تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات چای ساز در تهران به دلیل تجربه بالایی که دارند، تعمیر قطعه معیوب را به تعویض آن در اولویت قرار می دهند. تنها در صورتی که امکان تعمیر این قطعه وجود نداشته باشد، آن را تعویض می کنند. در این حالت نیز از قطعات اورجینال موجود در واحد فنی این مرکز استفاده می کنند تا راندمان کار دستگاه، افت پیدا نکند.

ارائه فاکتور هزینه ها

در این مرکز، تعمیرات با هزینه مناسبی انجام می شود. این هزینه ها بر اساس نرخ های تعیین شده مشخص شده اند و تعمیرکاران، اجازه دریافت هزینه بیشتر را ندارند. برای شفاف سازی هزینه ها برای مشتری، این مرکز فاکتور هزینه ها را نیز به مشتری ارائه می دهد.

ارائه ضمانت خدمات

از خدمات دیگر این مرکز می توان به ضمانت خدمات اشاره کرد. از آنجایی که تکنسین های این مجموعه، تعمیرات این قطعه را بر اساس مسائل مطرح شده در آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز انجام داده اند، به کار خود اعتماد دارند. از این رو خدمات خود را تا شش ماه ضمانت می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس