علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ چیست؟ اگر در این شرایط ترسناک قرار گرفتید اولین کاری که باید انجام دهید، بلافاصله ماکروفر را از برق بکشید.

هنگامی که از مایکروفر خود برای گرم کردن غذا و پخت و پز استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که دستگاه شما جرقه می زند. در اولین اقدام ابتدا مایکروفر را خاموش کرده و اتصال برق را قطع کنید. پس از خاموشی دستگاه، شما می توانید از علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ خود مطلع شوید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اجاق مایکروفر دارای امواج الکتریکی قدرتمندی است که گاهی کشنده نیز می باشد و می تواند منجر به آتش‌سوزی شود. بنابراین سعی نکنید در صورت مشاهده جرقه، اقدام به باز کردن قطعات مایکروفر نمایید و اینکار را به تکنسین های ماهر بسپارید.

مشکل جرقه زدن در اکثر مایکروفرها رایج است و نیازی به نگرانی نمی باشد. در این مقاله از سایت الکرا سرویس همراه ما باشید تا با دلایل تخصصی جرقه زدن مایکروفر آشنا شویم. لازم است اشاره کنیم که در این مقاله علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ را بررسی کرده ایم اما علت جرقه زدن مایکروفر الجی، علت جرقه زدن مایکروفر دوو و دیگر برند ها را نیز پوشش می دهد.

چرا مایکروویو (ماکروفر) جرقه میزند؟

امروزه در هر خانه ای از دستگاه مایکروفر و یا مایکروویو استفاده می شود و برای گرم کردن و پخت غذاها کاربرد دارد. مایکروفر از جمله دستگاه هایی است که ممکن است در طول زمان دچار مشکل شود.

یکی از مشکلات رایجی که در مایکروفرهای سامسونگ و دیگر برند ها ممکن است اتفاق بیفتد، جرقه زدن مایکروفر است. علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ به موارد مختلفی وابسته است گاهی این موضوع به دلیل کثیف بودن مایکروفر اتفاق می افتد و گاهی نیز به دلیل فنی جرقه و حتی آتش‌سوزی ایجاد می گردد. به هر حال جرقه زدن مایکروفر نشان دهنده یک آسیب جدی در عملکرد دستگاه شما است.

اگر دستگاه مایکروفر شما نیز جرقه زده و دچار آسیب شده است، پیشنهاد می کنیم با این مقاله از الکرا سرویس همراه ما باشید تا بتوانید علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ را شناسایی کنید. اما مجدد توصیه می کنیم در صورت خرابی مایکروفر خود حتما از کارشناسان متخصص کمک بگیرید تا بتوانید بدون آسیب به دستگاه آن را تعمیر نمایید.

بررسی علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ (مایکروویو)

آیا در حال کار با مایکروفر خود متوجه شدید که دستگاه شما جرقه می زند و فکر می کنید دستگاهتان آسیب جدی دیده است؟ نگران نباشید؛ درست است جرقه زدن نشان دهنده یک مشکل در دستگاه مایکروفر شما می باشد اما از مشکلات رایج و قابل حل است.

فقط کافی است در زمان مشاهده جرقه احتیاط کنید، چراکه جرقه می تواند منجر به آتش‌سوزی شود. بلافاصله مایکروفر را از برق بکشید و سریعا با تعمیرگاه تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر به رفع مشکل بپردازند. کارشناسان فنی الکرا سرویس آماده ارائه خدمات مرتبط با تعمیرات مایکروفر به شما عزیزان می باشند. در ادامه به بررسی علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ می پردازیم.

1.وجود شی فلزی در مایکروفر از علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

 

کوچکترین قطعه فلزی در مایکروفر نیز می تواند منجر به ایجاد جرقه در مایکروفر و حتی آتش‌سوزی شود. بنابراین پس از رویت جرقه، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپس اتصال برق آن را قطع نمایید. سپس از خالی بودن مایکروفر از هر گونه اجزای فلزی اطمینان حاصل کنید.

حتی فویل ها و روکش های آلومینیومی و یا تکه ای از یک اسکاچ سیمی نیز می تواند منجر به ایجاد جرقه شود. بنابراین لازم است به ظروفی که درمایکروفر قرار می دهید توجه داشته باشید تا هیچ گونه تکه فلزی در آن وجود نداشته باشد. این موضوع سه‌پایه مایکروفر را در بر نمی گیرد، چراکه این سه‌پایه با لایه ای از رنگ پوشیده شده است و فلزی محسوب نمی شود.

2.حذف علت جرقه زدن مایکروفر : با تمیزی!

 

از دیگر علت های جرقه زدن مایکروفر سامسونگ، عدم توجه به تمیزی دستگاه است. تجمع قطره های روغن، چربی، مایعات و خرده های مواد غذایی در مایکروفر نیز می تواند منجر به جرقه زدن و آتش‌سوزی دستگاه مایکروفر شود.

بنابراین لازم است پس از هر بار استفاده از دستگاه، محفظه و درون آن کاملا پاک شود. پاک کردن سقف مایکروفر با دستمال مرطوب بسیار مهم می باشد. هر چند وقت یکبار صفحه گردان مایکروفر را جدا کرده و شستشو دهید و پس از خشک کردن در جای خود قرار دهید. به این صورت می توان با رعایت تمیزی دستگاه و خشک کردن آن از جرقه زدن دستگاه جلوگیری کرد.

3.کاور انتشار موج شکسته

بر روی دیواره داخلی مایکروفر، پوششی مستطیلی شکل قرار دارد که نام آن کاور انتشار امواج می باشد. کاربرد این قطعه درون مایکروفر، هدایت انرژی گرمایی به قسمت های مرکزی مایکروفر است تا گرما بر ظرف حاوی مواد غذایی متمرکز گردد.

قرار گرفتن ذرات غذا بر روی این کاور انتشار موج شکسته، سبب می شود تا در اثر گرمای تولید شده توسطه قطعه مگنترون، ذرات غذا بسوزند و مایکروفر جرقه بزند. در صورتی که علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ این مورد باشد، سر نازل دچار آسیب می شود و روشن کردن مجدد دستگاه آسیب های بیشتری را به دنبال دارد. این مشکل باید توسط یک تعمیرکار مایکروفر و با تعویض سر نازل و یا تعویض کاور انتشار امواج برطرف گردد.

4.خرابی قطعه مگنترون مایکروفر

خرابی قطعه مگنترون مایکروفر

مگنترون از قطعات تولید کننده انرژی گرمایی در مایکروفر است؛ خرابی این قطعه می تواند از علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ باشد.

5.خرابی و معیوب بودن دیود مایکروفر

دیود از قطعات مایکروفر است که ولتاژ بالایی را به منظور انتقال گرما به قطعه مگنترون و پخت و پز غذا تولید می کند. هر گونه سوختگی دیود می تواند منجر به جرقه زدن مایکروفر شود.

فراموش نکنید تعمیر و تعویض دیود مایکروفر به دلیل داشتن ولتاژ بالا، دارای خطر برق گرفتگی است. بنابراین از تعمیر و تعویض خودسرانه آن جلوگیری کنید.

6.خرابی فن پخش کننده اشعه

 

برای پخت و پز بهتر و گرم شدن یکنواخت غذا در داخل مایکروفر، باید پراکندگی گرما در تمامی بخش های آن به صورت یکنواخت انجام شود. پراکندگی یکنواخت گرما به کمک فن های مخصوصی انجام می شود که در داخل دستگاه نصب می شوند.

چنانچه این فن در دستگاه مایکروفر خراب شود، گرما به خوبی در تمامی قسمت ها پخش نمی شود. به طوری که در برخی قسمت ها تمرکز دما بیشتر می گردد و منجر به ایجاد جرقه می شود. شما عزیزان می توانید برای تعمیر و یا تعویض فن مایکروفر از تکنسین های الکرا سرویس کمک بگیرید.

7.از بین رفتن عایق بدنه مایکروفر از علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

محفظه درونی مایکروفر دارای عایقی است که وجود این عایق از بروز جرقه جلوگیری می کند. از دیگر علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ از بین رفتن لعاب قسمتی از محفظه دستگاه است. این مشکل رایج و قابل حل است.

8.خرابی همزن مایکروفر

همزن مایکروفر با حرکت در داخل دستگاه به پخت یکنواخت دستگاه کمک می کند و همینطور گرم شدن غذا نیز به صورت یکنواختی انجام می شود. در واقع همزن در پخش کردن انرژی گرمایی تولید شده توسط مگنترون در کل دستگاه نقش دارد و از متمرکز شدن انرژی گرمایی در یک ناحیه جلوگیری می کند.

در صورت خرابی همزن مایکروفر، تمرکز دما در یک نقطه منجر به جرقه زدن دستگاه و آتش‌سوزی خواهد شد. عیب یابی، تعمیر و تعویض همزن مایکروفر باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد.

9.خرابی اتصالات درونی

در برخی موارد دلیل و علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ استهلاک سیم پیچی داخل دستگاه و خرابی قطعات درونی آن می باشد. در واقع با بهم خوردن اتصالات درونی، مایکروفر جرقه می زند و ممکن است به بدنه دستگاه آسیب وارد کند.

10.مشکل در پایه مایکروفر از علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

همانطور که اشاره کردیم در مایکروفرها پایه فلزی طراحی شده است که در حالت نو لعابی دارد که مانع از جرقه زدن مایکروفر می شود. به مرور ممکن است لعاب بخش هایی از آن از بین برود. بنابراین لازم است این پایه فلزی را بررسی کنید تا دچار پریدگی لعاب نشده باشد.

می توانید در صورت مشکل در این پایه، برای رفع آن، پایه جدیدی را تهیه کنید. البته توصیه می شود از نوع مرغوب تهیه کنید تا آسیبی به دستگاه شما وارد نکند.

راهکارهای جلوگیری از بروز علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

 

لازم است پس از هر بار استفاده از مایکروفر با یک دستمال و یا اسفنج مرطوب درون دستگاه و درب بیرونی آن را تمیز کنید. از ظروف مناسبی برای گرم کردن غذا در داخل مایکروفر استفاده کنید تا از آسیب به قطعات درونی مایکروفر جلوگیری شود. ظروفی که دارای لب پریدگی هستند نیز می توانند منجر به جرقه زدن مایکروفر شوند، بنابراین از قرار دادن آن در داخل دستگاه اجتناب کنید. همینطور لازم است در هنگام گرم کردن غذا از درپوش های مناسبی استفاده کنید تا ذرات غذا و روغن در داخل محفظه پخش نشوند.

پس از بررسی تمامی علت های جرقه زدن مایکروفر سامسونگ، مایکروفر خود را تمیز کنید و تمامی پایه های فلزی آن را خارج نمایید. مجدد مایکروفر را روشن کنید، در صورتی که دستگاه جرقه نزد، یعنی دلیل جرقه اول آن می تواند رنگ پریدگی متعلقات، قطعه فلزی در داخل دستگاه و … باشد.

درصورتی که مجدد جرقه بزد، یعنی دارای مشکلات فنی است و لازم است برای تعمیر و عیب یابی آن از دانش و تخصص کارشناسان ماهر در این زمینه بهره ببرید.

علت جرقه زدن داخل مایکروفر ال جی و علت جرقه زدن مایکروفر دوو

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، مواردی که در این مقاله از سایت الکرا سرویس با عنوان علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ ارائه کردیم، می تواند دلایل جرقه زدن داخل مایکروفر از تمامی برندها شامل ال جی و دوو را نیز پوشش بدهد.

کارکرد مایکروفرها از برندهای مختلف مشابه است، به همین دلیل ممکن است دلایل ایجاد جرقه و یا حتی آتش‌سوزی در آن ها نیز مشابه باشد.

قیمت کاور انتشار امواج مایکروفر

مایکروفر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که خرابی هریک منجر به ایجاد مشکل در روند کار دستگاه می شود. کاور انتشار امواج مایکروفر متناسب با نوع و برند دستگاه شما دارای محدوده قیمت های متفاوتی است. در صورتی که تمای دارید کاور انتشار امواج مایکروفر خود را تعویض کنید، می توانید برای اطلاع از قیمت و دریافت خدمات تعمیر و تعویض کاور انتشار امواج مایکروفر با کارشناسان الکرا سرویس در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس