راهنمای خرید بهترین ماکروفر

راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر را در این مقاله از سایت الکرا سرویس بخوانید. مشغله زیاد و فرصت کم، سبب شده است که اغلب افراد برای پخت و پز و یا گرم کردن غذا از مایکروفر استفاده کنند. استفاده از دستگاه مایکروفر، ضمن اینکه سرعت پخت و پز را افزایش می دهد، منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می گردد.

امروزه شاهد تولید و عرضه مایکروفر ها از برندهای مختلفی می باشیم؛ به طوری که وابسته به فناوری مورد استفاده در آن ها دارای برنامه های مختلفی شامل طبخ غذای بریان شده، سرخ شده یا کبابی می باشند. تمامی مایکروفرها دارای دستورالعمل های از پیش تعریف شده ای هستند که با انتخاب آن ها، غذا در طی مدت زمان کوتاهی آماده می گردد.

اما وقتی بسیاری از افراد قصد خرید مایکروفر را دارند، نمی دانند که باید به سراغ کدام برند بروند و یا اینکه به کدام ویژگی ها در یک مایکروفر توجه داشته باشند. در صورتی که شما نیز در مورد خرید مایکروفر دچار تردید شده اید، توصیه می کنیم تا ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با استفاده از تجربیات تعمیر کاران و کارشناسان فنی الکرا سرویس بتوانید اقدام به خرید بهترین مارک مایکروفر نمایید.

عملکرد مایکروفر چگونه است؟

مایکروفر ها برای گرم کردن مواد غذایی و یا پخت و پز سریع آن ها، از امواج الکترومغناطیسی استفاده می کنند. وقتی یک مایکروفر را به برق متصل می کنید، انرژی برق توسط قطعه ای به نام مگنترون تبدیل به امواج مایکروویو می شود.

امواج تولید شده در دستگاه مایکروفر، از در و دیواره های فلزی دستگاه عبور نمی کند اما قادر است از ظروف شیشه ای، سرامیکی، پلاستیکی و … (به استثنای ظروف فلزی) عبور کند. بنابراین وقتی ظرفی حاوی مواد غذایی را در داخل مایکروفر قرار می دهید، امواج تولید شده از ظروف عبور می کنند و در نهایت توسط مولکول های آب موجود در غذا، جذب می شوند.

در اجاق گازهای معمولی، گرما از خارج از مواد غذایی به سمت مرکز حرکت می کند؛ اما عملکرد مایکروفرها به گونه ای است که امواج مایکروویو توسط تمامی مولکول های آب و چربی در تمام مواد غذایی جذب می شوند و هیچ گونه حرارتی به ظروف نمی دهند. در واقع همین فرآیند منجر به عدم هدر رفتن انرژی و همینطور گرم شدن مواد غذایی با سرعت بسیار بالا می شود.

هشدار خرید بهترین مارک مایکروفر

 

در صورتی که در مورد میزان مصرف انرژی دستگاه های مایکروفر نگران می باشید، توصیه می کنیم اقدام به خرید یک دستگاه که دارای حالت انرژی مطمئن (energy-safe) باشد، نمایید. در این مدل از مایکروفر ها، مصرف انرژی بسیار بهینه است و نسبت به دیگر مدل ها، مصرف انرژی به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

در واقع از توان دستگاه فقط در هنگامی که زمان آن را برای اجرای برنامه پیش فرض تنظیم می کنید، استفاده می گردد و در حالت آماده به کار انرژی زیادی صرف نمی شود.

قبل از خرید بهترین مارک مایکروفر جدید بیشتر فکر کنید

پیش از خرید بهترین مارک مایکروفر بهتر است کمی فکر کنید و سپس به سراغ خرید بهترین دستگاه مایکروفر بروید. لازم است پیش از تهیه یک دستگاه مایکروفر جدید، ابتدا سه فاکتور مهم را که در ادامه آورده ایم، مورد بررسی قرار دهید.

1.اهمیت فضای آشپزخانه در راهنمای خرید مایکروفر

قبل از اینکه دستگاه مایکروفر را خریداری کنید، ابتدا به مکانی که می خواهید در آشپزخانه، مایکروفر خود را در آن قرار دهید، فکر کنید و آن را تعیین نمایید. در واقع مکانی که برای قرار گیری و نصب مایکروفر خود انتخاب می کنید، می تواند تعیین کننده اندازه و قیمت نهایی این دستگاه نیز باشد.

2.اندازه مایکروفر

برای خرید بهترین مارک مایکروفر ابتدا به این موضوع فکر کنید که از دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، چه انتظاری دارید و می خواهید تا چه اندازه نیازهای غذایی شما را برطرف کنید. البته در کنار این موضوع باید اندازه دستگاه مایکروفر انتخابی شما با مکانی که جهت قرار گیری آن انتخاب کرده اید، تناسب داشته باشد.

مایکروفر ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند که شما می توانید با اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع مکان در نظر گرفته شده برای آن و مشورت با فروشندگان، به نتیجه برسید.

البته همانطور که گفته شد، مایکروفر ها دارای ظرفیت های داخلی متفاوتی هستند و این بستگی به خواسته شما دارد که مایکروفر با چه ظرفیتی را انتخاب کنید. اگر قصد دارید از دستگاه مایکروفر برای پخت وعده های غذایی برای کل خانواده استفاده کنید، باید به سراغ خرید مایکروفرهایی بزرگ با توان بالا بروید. بنابراین در هنگام خرید بهترین مارک مایکروفر به ظرفیت داخلی آن ها و متناسب بودن آن با فضای آشپزخانه تان توجه نمایید.

3.توان مصرفی مایکروفر – خرید بهترین مارک مایکروفر

هر چه توان مصرفی و یا قدرت دستگاه مایکروفری که خریداری می کنید، بالاتر باشد؛ به این معنی است که غذای شما در طی مدت زمان کوتاه تری و به صورت یکنواخت تری آماده می شود. اغلب مایکروفر ها دارای توان مصرفی بین 600 الی 1200 وات هستند.

البته مایکروفرهایی با توان بیشتر و یا کمتر نیز از برند های مختلف در بازار وجود دارد. به طوری که مایکروفر های کوچک دارای توان 500 الی 800 وات و مایکروفرهای متوسط دارای توان 800 الی 1000 وات و مایکروفرهای بزرگ دارای توان 1000 الی 1600 وات می باشند.

هر چه توان مایکروفر ها کم تر باشد، مدت زمان طبخ غذا و یا گرم کردن غذا با آن طولانی تر خواهد بود. بدیهی است که توان مصرفی و قدرت مایکروفر ها بر قیمت این محصول نیز تاثیر می گذارد؛ به طوری که هر چه توان مصرفی یک مایکروفر بیشتر باشد، گران تر خواهد بود.

مایکروفر معمولی یا مایکروفر مجهز به انتقال گرما

 

مایکروفرهایی با فناوری معمولی و رایج، همانگونه که پیش تر توضیح دادیم، امواج تولید شده از طریق قطعه مگنترون را از ظروف شیشه ای و پلاستیکی عبور می دهند و جذب این امواج توسط مولکول های مواد غذایی، منجر به گرم شدن غذا می شود.

اما برخی از مایکروفر های نسل جدید، دارای فناوری هوشمندانه تری هستند، به طوری که مجهز به انتقال گرما می باشند. در این دستگاه ها تکنولوژی مایکروفرهای معمولی با حرارت تابشی و گردش هوای گرم ترکیب شده است و همین موضوع سبب می شود که غذاها طبخ یکنواخت تری داشته باشند.

دستگاه های مایکروفری که مجهز به سیستم انتقال گرما می باشند، دارای یک المنت گرمایی هستند و همینطور یک فن نیز برای گردش هوای گرم دارند. همین موضوع سبب می شود که غذا بهتر و کامل تر پخته شود. ضمن اینکه این فرآیند منجر به طبخ سریع تر مواد غذایی می گردد. جالب است بدانید که برخی از این دستگاه ها که مجهز به سیستم انتقال گرما هستند، دارای یک ظرف مخصوص جهت طبخ استیک و یا پخت نان ترد و برشته نیز می باشند.

اهمیت بودجه خرید ماکروفر در راهنمای خرید این دستگاه

اهمیت بودجه خرید ماکروفر

در برخی از دستگاه های مایکروفر، از نور شدید یک لامپ هالوژن کوارتز برای کبابی و برشته کردن غذاها استفاده می شود. این فناوری عموما در دستگاه های سولاردام به کار رفته است. لازم است اشاره کنیم که وجود فناوری انتقال گرما در برخی دستگاه های مایکروفر، تاثیر خود را در قیمت نهایی آن ها می گذارد، به طوری که برای خرید این دستگاه ها، باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. به طور کلی فناوری به کار رفته در مایکروفرها عامل تعیین کننده قیمت آن نیز هست.

حداقل امکانات مایکروفر در راهنمای خرید این دستگاه

هر چه نسل تولید مایکروفرها جدیدتر باشد، دارای امکانات بیشتری نیز هستند؛ اما با این حال اغلب مایکروفر ها دارای عملکرد مشابهی می باشند. وجود برخی امکانات در مایکروفر ها ضروری است به طوری که باید دارای برنامه های پیش فرض شامل زمان پخت و پز، یخ زدایی سریع، سطح قدرت و تایمر، پنل لمسی، سینی چرخان و … باشند. در برخی مدل ها گزینه شروع پخت با تاخیر و گزینه ای برای گرم نگه داشتن غذا پس از پخت نیز وجود دارد.

در مایکروفرهایی با فناوری جدید و البته گران قیمت، تا صد برنامه پیش فرض طراحی شده است که به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به تنظیم زمان و یا تنظیم توان مصرفی، غذای خود را طبخ کند. بنابراین برای خرید بهترین مارک مایکروفر حتما دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید تا با ویژگی های دستگاه و امکاناتی که دارد، آشنا شوید. در ادامه به برخی از امکانات این دستگاه اشاره کرده ایم:

1.سینی شیشه ای چرخان

این سینی به منظور چرخش غذا و پخت یکنواخت آن در تمامی دستگاه های مایکروفر وجود دارد. در صورت نبود این سینی کاربر باید چندین بار مایکروفر را متوقف کرده و پس از چرخاندن غذا، اقدام به روشن کردن دستگاه نماید.

2.قفل های داخلی – خرید بهترین مارک مایکروفر

 

قفل های داخلی به این منظور تعبیه می شوند که در صورت باز شدن درب مایکروفر و یا نیمه باز ماندن آن، دستگاه متوقف شود.

3.کنترل های توان متغیر

همیشه نیازی به استفاده از حداکثر توان دستگاه نیست؛ با استفاده از توان متغیر شما قادر هستید که سطح تنظیمات را تغییر دهید و مواد غذایی مورد نیاز خود را با 50 درصد توان دستگاه (کمتر و یا بیشتر) طبخ نمایید.

4.قفل کودک – خرید بهترین مارک مایکروفر

این امکان به خصوص در مایکروفرهای انتقال گرما بسیار مهم است؛ چراکه پس از اتمام کار، دستگاه و غذا ممکن است خیلی داغ باشند. قفل کودک وابسته به یک کلید قفل و آزاد می شود.

5.سنسورهای اتوماتیک

سنسورهای اتوماتیک در دستگاه های مایکروفر با فناوری جدید وجود دارند؛ به طوری که نیازی نیست زمان را تنظیم کنید و سنسورهای اتوماتیک با اندازه گیری میزان رطوبت موجود در غذا، دستگاه شما را خاموش می کنند.

6.تنظیمات پیش فرض

اغلب مایکروفر ها دارای برنامه های پخت پیش فرض هستند و برای استفاده از آن ها کافی است فقط یک دکمه را فشار دهید. به عنوان مثال در برخی مایکروفرها گزینه ای برای درست کرن پاپ کورن وجود دارد و کافی است شما فقط ذرت ها را در داخل دستگاه قرار دهید و گزینه مرتبط با پاپ کورن را انتخاب نمایید.

7.دیگر امکانات مایکروفر ها

از دیگر امکانات مایکروفر ها می توان به کباب کردن جوجه، انتقال گرما به کمک یک فن (تکنولوژی به کار رفته در سولاردام)، تکنولوژی اینورتر جهت تنظیم توان مصرفی دستگاه، طبخ پیتزا، طبخ سیب زمینی و … اشاره کرد.

انواع مایکروفر

 

مایکروفرها در سبک های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند اما به طور کلی در دسته اصلی رومیزی، بالا اجاقی و کشویی وجود دارند که در ادامه پیرامون هریک اطلاعات مختصری را آورده ایم:

1.مایکروفر رومیزی

از رایج ترین مدل های مایکروفر، مایکروفر های رومیزی و یا قابل حمل هستند که متناسب با برندی که دارند، امکانات مختلفی را به کاربران ارائه می دهند. در یک بررسی کلی، مایکروفرهای رومیزی نسبت به دیگر انواع مایکروفرها، قیمت های به صرفه تری دارند، ضمن اینکه نصب آن ها نیز آسان تر است.

پیش از خرید این مایکروفر ها، کافی است مکانی بر روی پیشخوان برای نصب و قرارگیری آن ها انتخاب کنید و با اتصال دوشاخه آن به پریز، از آن استفاده نمایید. برخی مایکروفرهای رومیزی دارای کیت هایی هستند که سبب می شوند آن ها را به گونه ای بر روی کابینت نصب کنید که جا به جا نشوند.

معمولا این مدل از مایکروفر ها دارای ظرفیت داخلی بین 20 لیتر الی 50 لیتر هستند و توان مصرفی آن ها نیز 600 الی 1200 وات است.

2.مایکروفر توکار یا کشویی – خرید بهترین مارک مایکروفر

مایکروفر های کشویی که آن ها را با عنوان مایکروفر های توکار نیز می شناسند، در داخل کابیت های سفارشی و یا دیوار تعبیه می شوند. این مایکروفر ها جدید هستند و از گران قیمت ترین مایکروفرها محسوب می شوند که نصب آن ها نیز نیازمند تخصص کافی است.

3.مایکروفر بالا اجاقی – خرید بهترین مارک مایکروفر

این مدل از مایکروفر ها در قسمت بالایی اجاق گازها نصب می شوند و اغلب برای خانه هایی مناسب هستند که بر روی پیشخوان فضای کافی جهت قرار گیری مایکروفر ندارند.

این مدل از مایکروفرها اغلب مجهز به سیستم های تهویه چند سرعته هستند و در محل قرار گیری هود آشپزخانه قرار می گیرند و عملکردی مشابه هود نیز دارند. در زیر این مدل از مایکروفر ها نیز چراغ هایی برای روشن کردن محدوده اجاق گاز تعبیه شده است.

نصب مایکروفرهای بالااجاقی، نیازمند فضای کافی در بالای اجاق گاز است؛ بنابراین قبل از نصب حتما مطمئن شوید که که امکان برداشتن کابینت ها و نصب این مدل از مایکروفرها برایتان وجود دارد.

4.مایکروفر ترکیبی با اجاق گاز

مایکروفر ترکیبی با اجاق گاز، امکانات یک اجاق گاز سنتی و مایکروفر را در یک دستگاه به کاربر ارائه می دهد و برای افرادی که به دنبال بیشترین کارایی هستند، دستگاه مناسبی است.

خرید بهترین مارک مایکروفر – فر گازی، فر برقی یا مایکروفر؟

 

پیش از تصمیم گیری برای خرید فر گازی، فر برقی و یا مایکروفر، باید ابتدا خواسته و هدف خود را از خرید بهترین مارک مایکروفر تعیین نمایید. هر کدام از این دستگاه ها مصرف انرژی متفاوتی دارند و امکانات مختلفی را به کاربران ارائه می دهند که می توانید با توجه به نیاز خود از میان آن ها انتخاب کنید.

آیا استفاده از مایکروفر ضرر دارد؟

در صورتی که از دستگاه های مایکروفر به شکل صحیحی استفاده گردد، از روش های مطمئن شناخته شده برای طبخ غذا می باشد و مواد غذایی پخته شده در آن همانند دیگر روش های پخت، مغذی خواهند بود. لازم است بدانید به محض باز شدن درب دستگاه مایکروفر، تولید امواج الکترومغناطیسی در داخل آن متوقف می شود؛ از سویی دیگر امواجی که توسط مولکول های آب غذا نیز جذب می شوند، در داخل غذا باقی نمی مانند.

در صورتی که درب دستگاه مایکروفر شما خراب است، لازم است در مدت زمان کوتاهی از تعمیر کاران مجرب مایکروفر کمک بگیرید تا امواج در زمان فعالیت دستگاه به بیرون راه پیدا نکنند. کارشناسان الکرا سرویس آماده ارائه خدمات تعمیر انواع مایکروفر از برندهای گوناگون به شما عزیزان هستند.

خلاصه مقاله راهنمای خرید مایکروفر در الکرا سرویس

با توجه به این مقاله از سایت الکرا سرویس، به طور قطع نمی توانیم بگوییم که خرید بهترین مارک مایکروفر مختص به کدام برند است. پیشرفت تکنولوژی منجر به ایحاد رقابت شدید میان تولید کنندگان شده است، به طوری که روزانه شاهد ارائه آپشن های جدید و خلاقانه از سوی برندهای مختلف می باشیم. با توجه به تنوع برندهای مایکروفر، به سراغ خرید برندی بروید که دارای خدمات پس از فروش در ایران باشند تا در صورتی که مشکلی برای آن ایجاد شد، بتوانید با تعمیر و یا تعویض قطعه مشکل آن را حل کنید.

پیش از خرید بهترین مارک مایکروفر، اگر دستگاه مایکروفری دارید که دچار خرابی است، می توانید جهت تعمیر آن از کارشناسان و تعمیرکاران الکرا سرویس کمک بگیرید. جهت ارتباط با پرسنل مجموعه و ثبت درخواست تعمیر مایکروفر، از راه های ارتباطی درج شده در انتهای مقاله استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس