دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

علت کار نکردن دکمه های مایکروفر، سولاردام و مایکروویو چیست و تعمیر صفحه لمسی ماکروفر به چه صورت است؟ جواب تمام این سوالات را در این مقاله بخوانید.

یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه ها، مایکرووفر است که همه ما روزانه چندین بار به سراغ آن می رویم. یکی از مشکلاتی که می تواند برای انواع مایکروفر ها از برندهای مختلف به وجود آید، کار نکردن دکمه های مایکروفر است. کنترل و عملکرد مایکروفر وابسته به دکمه های صفحه لمسی این دستگاه می باشد. در صورتی که حساسیت دکمه های صفحه لمسی مایکروفر از بین برود، ارسال سیگنال ها و پیام ها در این دستگاه متوقف می شود. در صورتی که علاقه مند هستید دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر خود را شناسایی کنید، تا انتهای این مقاله از الکرا سرویس همراه ما باشید.

چگونگی عملکرد دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

در دستگاه های مختلف و مشابه شامل مایکروفر، مایکروویو و سولاردوم از سه مدل برنامه شامل کلید، صفحه لمسی و سلکتور استفاده می شود که هر کدام دارای عملکرد متفاوتی هستند. مدل های اولیه و قدیمی دارای سلکتور تغییر درجه هستند و با چرخاندن آن برنامه ای در دستگاه اجرا می شود. برخی مدل ها نیز دارای دکمه می باشند و با فشار دادن هر کلید، کلید تک سوییچ یک اتصال با برد اصلی ایجاد می کند و در نهایت برنامه مورد نظر اجرا می شود.

در دستگاه های مایکروفر که دارای دکمه های صفحه لمسی می باشند، ظرافت بیشتری در طراحی آن ها به کار رفته است اما عمکردی مشابه به کلید تک سوئیچ دارند. با این تفاوت که در این مدل از دو صفحه گرانیتی استفاده شده است و زمانی که کاربر، دکمه مورد نظر را لمس می کند، اتصال با برد برقرار می گردد و دستور مورد نظر اجرا می شود.

بنابراین در مایکروفر های دارای صفحه لمسی، دکمه ها به لمس کردن حساس نیستند؛ درواقع این صفحات از غشایی دو لایه و منعطف به همراه یک حباب تشکیل شده اند. وقتی یکی از دکمه های مایکروفر فشرده شود، ساختار غشایی یک سیگنال الکتریکی به بخش برد کنترل مایکروفر ارسال می کند.

ممکن است در طول زمان بخش غشایی مایکروفر از بین برود، از همین رو ارسال سیگنال الکتریکی به برد با مشکل مواجه شود که بدیهی است در چنین حالتی دستور از جانب برد دریافت و اجرا نمی شود. بنابراین از دلیل های کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر می توان به مشکل در دریافت جریان و سیگنال الکتریکی اشاره کرد.

علت کار نکردن صفحه لمسی و تاچ مایکروفر چیست؟

اگر در طراحی مایکروفر و یا دستگاه مایکروویو و سولاردام شما، از کلید های تک سوئیچ استفاده شده است، احتمال دارد دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر، خرابی کلید های تک سوئیچ نیز باشد.

در چنین حالتی اغلب یک و یا دو دکمه دستگاه کار نمی کند؛ احتمال خرابی تمامی دکمه های مایکروفر به دلیل مشکل در کلید تک سوئیچ کم می باشد. به همین دلیل در خرابی تمامی دکمه ها به یکباره، احتمال خرابی برد مایکروفر می رود و برد نیاز به تعمیر دارد.

بیشترین گزارشات مرتبط با خرابی دکمه های مایکروفر در شرکت الکرا سرویس، مرتبط با کلید های start و دکمه stopمی باشد و دلیل آن نیز استفاده بیشتر از این دو کلید است. فراموش نکنید از دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر می توان به تماس صفحه کلید های لمسی با رطوبت نیز اشاره کرد. لازم است در هنگام تمیز کردن صفحه لمسی مایکروفر دقت کافی داشته باشید.

شما عزیزان می توانید برای شناسایی دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و تعمیر آن طی مدت زمان کوتاه، با کارشناسان الکرا سرویس تماس بگیرید.

زمانی که یک یا چند دکمه مایکروفر ال جی عمل نمی‌کند (تمیز کردن دکمه های مایکروویو)

تمیز کردن دکمه های ماکروفر

در صورتی که در هنگام کار با دستگاه مایکروفر خود متوجه می شوید که یکی از دکمه های کاربردی مایکروفر که همیشه از آن استفاده می کردید، کار نمی کند و خراب شده است؛ احتمالا دلیل این موضوع فرسوده شدن و یا از بین رفتن سوئیچ غشایی در زیردکمه ها می باشد.

از بین رفتن پوشش های غشایی، منجر به اختلال در عملکرد دکمه ها می شود چراکه ارسال سیگنال الکتریکی به برد به درستی انجام نمی شود. در صورتی که نشانه هایی از ارسال و دریافت سیگنال در دستگاه وجود دارد اما عملکرد مورد نظر اجرا نمی شود، احتمال دارد در برقراری میان سیگنال ها مشکلی وجود داشته باشد.

بنابراین در بیشتر موارد علت کار نکردن یکی از دکمه های مایکروفر، به دلیل خرابی بخش غشایی صفحه مایکروفر است و احتمالا در صورت عدم اقدام برای تعمیر کم‌کم دیگر دکمه ها نیز از کار می افتند. برای حل این مشکل در مایکروفر های ال جی و دیگر برند ها، نیاز است بخش سوئیچ غشایی تعمیر و در بهترین حالت ممکن تعویض گردد. چراکه تعویض کردن بخش غشایی صفحه لمسی تمامی دکمه ها سبب می شود به این زودی ها مشکلی در عملکرد آن ها ایجاد نشود.

برای تعویض این غشا، باید رویه بالایی مایکروفر برداشته شود و پیچ ها و روکش های رویی باز گردند. در پایان پس از دسترسی به بخش جلویی مایکروفر، می توان سوئیچ غشایی که به یک متصل کننده سیمی شکل نواری متصل است را تعویض نمود.

زمانی که صفحه لمسی مایکروویو چیزی نمایش نمی ‌دهد

اگر در هنگام کار با مایکروفر، یکی از دکمه ها را فشار دادید، اما چیزی نمایش داده نشد، احتمالا مشکل از صفحه کنترل می باشد. در واقع در این زمان، دکمه های صفحه پیام و سیگنال را ارسال می کنند اما صفحه نمایش نمی تواند پاسخ را منعکس کند.

ممکن است در این زمان تصاویر ناقصی نیز در صفحه نمایش مشاهده کنید. در صورتی که در حال شناسایی دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر می باشید و این علائم را مشاهده کردید، باید احتمال بدهید مشکل از صفحه کنترل است و آن را بررسی کنید.

برای اینکار باید مایکروفر باز شود تا امکان دسترسی به بخش برد کنترل ایجاد گردد. پس از پیدا کردن صفحه کنترل، نیاز است اتصالات برد قدیمی به برد جدید منتقل شده و در جای خود نصب شود.

زمانی که کنترل کننده ها صفحه لمسی مایکروفر پاسخگو نمی باشند

خراب شدن چندین دکمه باهم و به صورت همزمان و ایجاد مشکل در صفحه نمایش، می تواند نشانه هایی برای شناسایی دقیق علت باشد. ابتدا به کمک یک مولتی متر اطلاعات و سیگنال های سوئیچ غشایی را برای هر دکمه بررسی کنید؛ برای اینکار لازم است میزان مقاومت دکمه های صفحه را بررسی نمایید. در صورتی که پس از بررسی صفحه با مولتی متر، متوجه شدید سوئیچ غشایی جوابگو نیست، لازم است آن را تعویض کنید.

در صورتی که سوئیچ مشکلی نداشت، به سراغ بررسی برد صفحه بروید؛ مولتی متر را بر روی برد قرار دهید و کنترل برق را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که میزان مقاومت صفحه به درستی نمایش داده نشود، لازم است آن را تعویض کنید. چنانچه با بررسی برد و بخش سوئیچ نیز به نتیجه ای نرسیدید، لازم است فکری برای تعویض مایکروفر خود داشته باشید.

مایکروفر ها دستگاه های حساسی هستند که تعمیر آن ها نیازمند دانش و تخصص کافی می باشد؛ در صورتی که تخصص کافی در این زمینه ندارد، بهتر است برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود با مراکز معتبر تعمیرات مایکروفر تماس بگیرید. تکنسین های الکرا سرویس آماده ارائه خدمات تعمیر و تعویض قطعات مایکروفر شما، در کم‌ترین زمان می باشند.

بررسی علت های کار نکردن دکمه های ماکروفر و سولاردام

در برخی موارد دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر خرابی برد صفحه کلید (لمسی)، خرابی کلید های (سوئیچ ممبران)، خرابی ترانس برد و … است که نیازمند بررسی های تخصصی تری می باشد. در ادامه در مورد هر یک توضیحات مختصری آورده ایم:

1.خرابی برد صفحه کلید (لمسی) از دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

احتمال دارد دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر خرابی برد صفحه کلید باشد. برای اینکه بتوانید این موضوع را بررسی کنید، لازم است هر یک از دکمه های صفحه کلید را فشار دهید.

اگر برخی از دکمه ها عملکرد صحیحی داشته باشند و برخی دیگر کار نکنند و در عین حال چراغ های نمایشگر نیز روشن شوند، احتمالا مشکل از صفحه لمسی و صفحه کلید است. در چنین حالتی بیشترین خرابی در انواع دستگاه های مایکروفر، مایکروویو و سولاردام مرتبط با دکمه های استارت و توقف می باشد.

2.خرابی کلید های (سوئیچ ممبران)

از دیگر دلایل رایج کار نکردن دکمه های مایکروفر، معیوب بودن سوئیچ ممبران دستگاه است. سوئیچ ممبران که از آن به عنوان صفحه لمسی یاد می شود، دارای چندین کلید لمسی نرم است. در این صفحات لمسی یک پوشش رسانای خاص وجود دارد که ممکن است در اثر استفاده مکرر معیوب شود.

به منظور بررسی این مشکل، لازم است دستگاه خود را از برق جدا کنید و سپس کاور بدنه را خارج نمایید. از یک مولتی متر کمک بگیرید تا سالم بودن سوئیچ غشایی را بررسی کنید. در صورتی که مولتی متر جریان برقی را نشان ندهد، به این معنی است که ارتباط سوئیچ ممبران قطع شده است و قطعه معیوب می باشد.

3.خرابی ترانس برد از دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

اگر دکمه های قرار گرفته شده بر روی دستگاه مایکروفر شما کار نمی کند، احتمال دارد مشکل در صفحه کنترل باشد. ترانس هایی که بر روی برد تعبیه می شوند، وظیفه تولید ولتاژ کم را بر عهده دارند که آن را به کلید غشایی عرضه می کنند. در صورتی که دکمه دستگاه را فشار می دهید، صفحه نمایش روشن می شود اما عملکرد اجرا نمی شود، احتمالا مشکل از این قسمت می باشد.

هزینه شناسایی دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و تعمیر صفحه تاچ و دکمه های ماکروفر چقدر است؟

برای مشخص کردن هزینه تعمیر صفحه تاچ و دکمه های مایکروفر نیاز است که دستگاه شما توسط تکنسین های الکرا سرویس بازدید شود تا مشخص گردد مشکل از کدام قطعه می باشد و هزینه تعویض آن با قطعه جدید چقدر است. اما می توان به طور کلی به این موضوع اشاره کرد که هزینه های تعویض و تعمیر برد نسبت به هزینه تعمیر صفحه لمسی و دکمه مایکروفر به مراتب بیشتر می باشد.

در این مقاله از سایت الکرا سرویس، دلیل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر را بررسی کردیم که انواع دستگاه های مایکروفر از برند های مختلف را پوشش می دهد. آنچه که در تعمیر مایکروفرها حائز اهمیت است، شناسایی و عیب یابی صحیح و سپس اقدام به تعمیر است. برای صرفه جویی در زمان و هزینه خود، می توانید تعمیر مایکروفرتان را به تکنسین های الکرا سرویس بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس