آموزش تعمیر ماکروفر دوو در تهران

تندپز یا ماکروفر یکی از مفید ترین و مهم ترین اختراع‌ های بزرگ قرن بیستم محسوب می شود. این روزها زندگی و لوازم خانگی بسیار مدرنیزه شده است و استفاده میلیون ها نفر در دنیا از توستر ، ماکروویو ، ماکروفر و سرخ کن نمونه های بارز زندگی مدرن می باشد که باعث شده است در وقت ما بسیار صرفه جویی شود. مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه ها به وجود بیاید نیاز به آموزش و تعمیرات را بیشتر کرده است. با توجه به اینکه تعمیر مایکروفر بیشتر روی مدارات و بردهای الکترونیکی این دستگاه انجام میشود در نتیجه نیازمند گذراندن دوره های تعمیرات و دارا بودن تخصص و تجربه می باشد. تیم الکرا سرویس در این آموزش تعمیر ماکروفر دوو ، به نحوه عیب یابی و رفع برخی مشکلات ماکروفر میپردازد.

چنانچه فنی هستید می توانید برخی از این مشکلات را خودتان حل کنید ، در غیر این صورت بهتر است تعمیرات این دستگاه را به متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای بسپارید تا در کم ترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

روشن نشدن ماکروفر

روبه رو شدن با مشکل روشن نشدن ماکروفر اغلب برای تمامی افراد می تواند نگران‌کننده باشد ، زیرا به ذهن همه ما خطور می کند که ماکروفر کاملاً از کار افتاده یا خراب شده است. اما نگران نباشید ، چون دلیل این امر بیشتر به خاطر وجود مشکلاتی در سیستم برق ‌رسانی باشد.

  • دوشاخ برق را چک نمایید

قبل از اینکه به خرابی ماکروفر دوو شک کنید بهتر است دوشاخ برق را چک کنید. برای چک و برطرف کردن این ایراد می توانید از یک وسیله برقی مانند سشوار استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که پریزی که از آن استفاده می کنید برق دارد.

  • چک کردن تبدیل 3 به 2

در بعضی از ماکروفر ها استفاده از تبدیل 3 به 2 برق ضروری می باشد ، در بیشتر موارد خرابی این تبدیل ممکن است دلیل روشن نشدن مایکروفر باشد.

  • قطع شدن فیوز برق ورودی مایکروفر

برای محافظت از ورود ولتاژ و آمپر بالا به دستگاه ، در همان ابتدای برق ورودی یک فیوز شیشه ای 12 آمپر قرار داده شده که در اثر نوسان برق این فیوز می سوزد و از رسیدن نوسان به سایر قطعات ممانعت می کند.

دلیل خاموش شدن ماکروفر می تواند به خاطر سوختن این فیوز باشد. برای تست این فیوز می توانید از مولتی متر استفاده کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

در نظر داشته باشید که جهت تعمیر خرابی ماکروفر دوو ، به آموزش و رعایت کامل نکات ایمنی نیاز دارید ، پس بسیار مراقب باشید زیرا احتمال برق گرفتگی شدید و از دست دادن جان وجود دارد.

  • روشن نشدن ماکروفر به علت خرابی ترموستات

ترموستات یک نوع سنسور حرارتی ساخته شده از بی متال می باشد. بی متال از دو ورقه فلز ناهمنجس طراحی شده است که در صورت تغیرات دما با عوض شدن شکل ، باعث می شود جریان برق قطع شود و از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند.

زمانی که بارها و بارها دمای مایکروفر شما بالا می رود ممکن است ترموستات خراب شود. همچنین احتمال وجود مشکل در ترانس های ولتاژ یا مگنترون زیاد می باشد که باید توسط کارشناس بررسی شود.

مطالعه کنید » تعمیر ماکروفر در اسلامشهر

کار نکردن پنل لمسي ماکروفر و آموزش تعمیر ماکروفر دوو

کار نکردن و خراب شدن صفحه نمایش ماکروفر می تواند بسیار مشکل ساز و آزاردهنده باشد. به این دلیل که شما نمی توانید به دکمه های ماکروفر دسترسی داشته باشید و در نتیجه نمی توانید به خوبی زمان را برای گرم شدن خوراک خود تنظیم کنید.

کار نکردن پنل لمسي ماکروفر ممکن است از برد دستگاه يا از کار افتادن ميكروسويچ باشد.

  • ممکن است برد دستگاه خراب باشد

رابط اصلی برد ماکروفر و صفحه کلید آن ، مدار صفحه کلید می باشد که در صورت خرابی های ناشی از شکستگی و یا خرابی اتصالات ، ممکن است عملکرد صحیح کلید های ماکروفر نیز مختل شود و آن را کاملا خراب و از کار متوقف کند که در این هنگام تعمیرکار مجرب و با تجربه باید نسبت به بررسی دقیق مدار صفحه کلید اعزام شود.

در خرابی ماکروفر دووبسیار مشاهده شده است که به خاطر خرابی صفحه کنترل ، دکمه های مایکروفر نیز به درستی کار نمی کنند. برای مثال شما کلید خاصی را فشار می دهید اما روی صفحه نمایش مایکروفر گزینه ی دیگری را مشاهده می کنید.

  • خراب شدن ميكروسويچ ها

اگر دکمه های صفحه لمسی ماکروفر شما به درستی کار نمی کند ، می تواند مشکل مربوط به قسمتی از سوئیچ ماکروفر شما باشد.

در این حالت باید ماکروفر از برق کشیده شود و کابین دور آن باز شود تا بتوان به قسمت میانی سوئیچ که عموما به برد کنترلی چسبیده است ، دسترسی پیدا کرد. این کار باید توسط متخصصان انجام شود

در این قسمت از آموزش تعمیر ماکروفر دوو  ، برای اطمینان از مشکل نداشتن صفحه لمسی باید از مولتی متر استفاده کرد. مولتی متر باید هنگام تست کلید چند اهم مقاومت از خود نشان دهد.

خراب شدن سینی ماکروفر و نچرخیدن آن

اگر سيني مايكروفر شما مانند روز اول نمی چرخد ، به احتمال زياد موتور درايو آن خراب می باشد يا برد ماکروفر مشکل دارد.

  • خرابی موتور گردان ماکروفر

موتور سینی ماکروفر دقیقاً در زیر سینی آن طراحی شده است. این موتور محرک باعث چرخیدن سینی خواهد شد. برای بررسی این بخش باید با استفاده از یک مولتی متر ، جریان را در موتور محرک مورد بررسی قرار دهید.

اگر موتور سینی آسیب ‌دیده یا سوخته باشد ، از چرخش این بخش جلوگیری می کند. در این حالت برای تعمیر سینی ماکروفر ، باید موتور آن تعویض شود.

  • خراب شدن برد ماکروفر

خراب شدن برد الکترونیک ماکروفر آخرین موردی است که می‌توان به عنوان دلیل نچرخیدن صفحه ماکروفر به آن اشاره کرد.

در خرابی ماکروفر دوودر صورتی که بخش‌های مختلف ماکروفر را بررسی کردید و علت نچرخیدن سینی ماکروفر را متوجه نشدید ، بهتر است برای بررسی برد الکترونیکی دستگاه با متخصصین الکرا سرویس تماس حاصل فرمایید.

روشن نشدن لامپ ماکروفر

آموزش تعمیر ماکروفر daevoo در تهران

هنگامی که درب ماکروفر باز می شود بلافاصله لامپ داخل محفظه ماکروفر روشن خواهد شد اما اگر به هر دلیلی چراغ داخل ماکروفر روشن نشود ، اولین سوالی که ممکن است از خودمان بپرسیم این است که دلیل روشن نشدن چراغ داخل ماکروفر چه می باشد؟

  • سوختگی لامپ ماکروفر

اولین موردی که در روشن نشدن چراغ ماکروفر باید بررسی شود ، سوختگی لامپ ماکروفر می باشد. برای انجام این کار در مرحله اول ماکروفر را از برق بکشید و فیوز مربوطه را قطع نمایید.

بعد از آن پیچ های پنل را باز نمایید و آن را خارج کنید. محفظه ای که لامپ هالوژن در آن قرار دارد را پیدا کنید و پوشش آن را خارج نمایید. لامپ را از جای خود باز کرده و آن را تعویض کنید.

اگر در این زمینه تجربه ای ندارید بهتر است که با متخصصان و تعمیرکاران تماس بگیرید. ماکروفر حتی وقتی خاموش است برق را در خازن های خود نگه می دارد و ممکن است موجب شوک الکتریکی شود. پس نسبت به این مورد بسیار محتاط باشید.

  • خراب شدن برد ماکروفر و آموزش تعمیر ماکروفر دوو

برای تست برد اصلی ماکروفر ، در ابتدا با یک مولتی متر باید تداوم جریان برق دستگاه چک شود تا بدانیم برق مناسب به سوکت لامپ می رسد یا خیر.

اگر برد این توانایی را نداشته باشد که ولتاژ مناسب را به پشت سوکت برساند ، وقت آن رسیده است که برد توسط یک تعمیرکار با تجربه و حرفه ای تعویض شود.

جرقه زدن ماکروفر

اگر ماکروفر هنگام گرم كردن جرقه مي زند ممکن است مشکل از مگنترون یا مگاشیت دستگاه باشد و حتما بايد توسط یک متخصص حرفه ای تعويض شود.

  • خرابی کاور انتشار امواج (مگاشیت)

در داخل ماکروفر یک پوشش به نام مگاشیت تعبیه شده است که امواج گرما را به مرکز مواد غذایی انتقال می دهد. مگاشیت از ورود هر ذره غذایی به محفظه داخلی مگنترون ممانعت می کند.

گاهی در هنگام پخت غذا ، ممکن است برخی از ذرات روغن و غذا بر روی کاور قرار گیرد ، بنابراین گرمای مگنترون این مواد غذایی را می سوزاند و باعث می شود در داخل ماکروفر جرقه ایجاد شود و باعث خرابی ماکروفر دوو شود.

توجه داشته باشید زمانی که گرمای مگنترون باعث می شود مواد غذایی بسوزد ، در داخل دستگاه جرقه هایی به وجود می آید که این جرقه ها به سرنازل آسیب وارد می کنند.

هنگامی که سرنازل آسیب ببیند ، جرقه های پی در پی در مایکروفر به وجود می آید که برای رفع این مشکل شما باید سر نازلی که آسیب دیده است تعویض شود.

در صورتی که نیاز به تعویض مگنترون و یا مگاشیت باشد ، می توانید خدمات خود را به کارشناسان دوره دیده و با تجربه الکرا سرویس بسپارید.

صداي زياد و ناهنجار

در نظر داشته باشید که ماکروفر را باید در محل مناسبی بگذارید ، به طوری که هوا به خوبی بتواند از پشت و کنار ماکروفر عبور نماید. اگر ماکروفر در یک فضای بسته قرار داشته باشد ، فن های ماکروفر خیلی زود خراب می شود و شروع به سر و صدا می کند.

اگر دستگاه شما هنگام كار صداي زياد و ناهنجار تولید می کند ، ممکن است مشکل از ترانس ، فن يا موتور درايو ماکروفر باشد.

  • خراب شدن فن خارجی ماکروفر

بعد از استفاده های پیاپی از مایکروفر ، فن خارجی دچار مشکل می شود ، همین مشکل می تواند باعث سر و صدا زیاد ماکروفر شود.

در این قسمت از آموزش تعمیر ماکروفر دوو ، اگر می خواهید از سلامتی فن خارجی مطمن شوید و آن را تست کنید ، بهتر است فن از دستگاه جدا شود و چرخش تیغه ها از نزدیک بررسی گردد.

اگر چرخش آن ها به سختی انجام می گیرد ، واضح است که فن خراب شده است. برای رفع این مشکل بهتر است فن تعویض و یا تعمیر گردد.

  • خراب بودن موتور کوپلینگ

یکی دیگر از دلایل صداي زياد و ناهنجار در ماکروفر می تواند خرابی موتور کوپلینگ باشد.

در سیستم داخلی ماکروفر موتور کوپلینگ قرار داده شده است تا با چرخیدن مواد غذایی در داخل ماکروفر انرژی و حرارت را به تمام بخش ها برساند و مواد غذایی به صورت یک نواخت گرم شوند.

درصورتی که موتور سینی گردان خراب بشود ، باعث می شود تا سر و صدا از دستگاه به گوش شما برسد.

گرم نکردن و خرابی ماکروفر دوو

اگر ماکروفر شما روشن مي شود و غذا را گرم نمي کند ، مشکل می تواند از خازن ، ديود و مگنترون دستگاه باشد.

  • سوختن مگنترون

قطعه مگنترون با استفاده از ولتاژ بالا ، ولتاژ DC را برای تولید فرکانس در ماکروفر برای طبخ غذا آماده خواهد کرد. اگر مگنترون بسوزد ، ماکروفر گرم نخواهد شد. مگنترون اگر سوخته باشد باید تعویض گردد.

  • معیوب بودن خازن های ولتاژ و آموزش تعمیر ماکروفر دوو

علت گرم نکردن ماکروفر می تواند به این دلیل باشد که خازن های ولتاژ درست کار نمی کنند. اگر خازن سوخته باشد ، کل مدار های ولتاژ به درستی کار نمی کنند و باعث خرابی ماکروفر دوو می شود.. برای این که بدانیم خازن های ولتاژ سالم هستند باید از خازن سنج استفاده کرد.

خاموش شدن ماکروفر هنگام گرم کردن

اگر دستگاه شما هنگام گرم كردن خاموش مي شود احتمالا فن دستگاه مشکل دارد و مگنترون را خنك نمي کند و باعث مي شود ترموستات قطع شود.

مطالعه کنید » تعمیر مایکروفر دوو در تهران

  • خرابی فن مایکروفر

زمانی که ماکروفر کار خود را انجام می دهد ، فن دستگاه روشن می شود تا مگنترون را خاموش نماید. در صورتی که فن ماکروفر در هنگام استفاده کار نکند ، به دلایل ایمنی ماکروفر از کار می افتد. اگر صدای کار کردن فن دستگاه را نمی شنوید ، احتمالا باید موتور فن دستگاه تعویض شود.

در این آموزش تعمیر ماکروفر دوو سعی کردیم به طور کلی به مشکلات و نحوه تشخیص و عیب یابی تندپزهای دوو بپردازیم. امیدواریم که این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشند. در صورتی که نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود از جمله ماکروفر داشتید کافیست با ما تماس بگیرید یا درخواست تعمیر خود را در وبسایت ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس